ورزشی

انتخاب اوسمار برای سرمربی گری پرسپولیس، مضحک است

حمید علی عسگری معتقد است انتخاب درستی برای نیمکت این تیم انجام نشده است.

به نظر شما بهترین گزینه مربیگری پرسپولیس چه بود؟

بدون شک بهترین مربی حال حاضر پرسپولیس برانکو بود. ممکن است اگر الان برونکو را می آوردند در کوتاه مدت نمی توانست در پرسپولیس موفق شود و دو سال طول می کشید تا بتواند فکرش را در تیم بگذارد و بفهمد اینجا چه خبر است. و به اصطلاح، پوست او در اینجا ضخیم می شود.

از بین مربیان ایرانی به نظر شما چه کسانی برای مربیگری پرسپولیس مفید بودند؟

به نظر من گزینه هایی مثل مهدی کیا و هاشمیان گزینه هایی بودند که به نفع پرسپولیس بود. در این بین حسین عبدی هم گزینه خوبی بود و تفاوتش با دو مربی قبلی این بود که سابقه مربیگری در تیم بزرگسالان پرسپولیس را هم داشت. اما این یک واقعیت است که هر مربی در بین این افراد می خواست جای یحیی بنشیند، ریسک بسیار بالایی بود. به همین دلیل وقتی به ریسک بالای جایگزینی یحیی فکر می کردم، به این نتیجه رسیدم که برانکو بهترین مربی روی کره زمین برای پرسپولیس است. به همین دلیل حالا که نیامده کار خیلی سخت می شود. چون توقعات از این تیم بسیار بالاست و همین مشکل کار را برای مربی جدید سخت می کند.

نظرت در مورد اسمار که سرمربی پرسپولیس شد چیست؟

همه می دانند که اسمار به عنوان مربی موقت در پرسپولیس فعالیت می کرد. به همین دلیل واقعا مسخره است که بخواهیم دستیار یحیی را سرمربی کنیم. هر چند این احتمال وجود دارد که شاید در درصد پایینی این مربی به این نتیجه برسد که در هر صورت مسئله برد-برد برای اوست.

موضوع انتخاب سرمربی خیلی طولانی شد. آن طور که به نظر می رسد پرسپولیس زمان را بد از دست داد.

به نظر من الان که برونکو نیامده و اسمار به عنوان سرمربی انتخاب شده است باید زودتر نقل و انتقالات را شروع کنند و بعد از عبدالکریم حسن و عیسی آل کثیر بازیکنان دیگری را جذب کنند تا سرمربی جدید بهانه ای نداشته باشد.

با تغییراتی که برای پرسپولیس رخ داد، امکان تکرار قهرمانی برای پرسپولیس وجود دارد!

به هر حال از دست دادن یحیی ضربه محکمی برای پرسپولیس بود و باعث شد شانس موفقیت پرسپولیس کمتر شود. به دلیل سوء مدیریت و دلایل کاملا غیر فنی و برنامه ریزی شده بود که کاملاً مخالف سرمربی قبلی بود و او را مجبور به استعفا کرد. یحیی مربی بسیار ماهری بود که در دوران مدیریتش بیشترین جام ها را برای پرسپولیس به ارمغان آورد و به نظر من یحیی خودش را فدای پرسپولیس کرد تا امکاناتی را در اختیار پرسپولیس قرار دهد و به این تیم اجازه خرید بازیکن بدهد که می بینیم در حال انجام گرفتن از اردو که زمان یحیی کار نمی کند، برای گرفتن بازیکن و بسیاری از مشکلات دیگر، و بدون یحیی، به نظر می رسد همه چیز برای تیم به هم ریخته است.

حضور چه بازیکنانی را در پرسپولیس ضروری می دانید؟

اسکلت و شالوده تیم حفظ شده است، به همین دلیل امیدوارم اینطور باشد، اما باید به جای سرلاک یک هافبک کلیدی جذب شود، ضمن اینکه عمری هم در نوع خودش بازیکن مفیدی بود. به همین دلیل برای ماندن پرسپولیس در کورس قهرمانی باید بازیکنان خوبی جایگزین این دو بازیکن شوند.

با وحید امیری در کلاس B مربیگری شرکت کردید؟

من، وحید و ربیع خواه به همراه بخشی دیگر از بازیکنان قدیمی در کلاس مربیگری شرکت کردیم تا این بار با لباس مربیگری به فوتبال برگردیم. در ۳۰ سالگی مجبور شدم فوتبال را کنار بگذارم، در حالی که برونکو من را می خواست، اما من رفتم زیرا شرایط را درست نمی دیدم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا