حاکمیت طلا در دبی؛ چگونه امارات به بهشت کارآفرینان جواهرات هندی تبدیل شد؟
بسیاری از گردشگران و مهاجران هندی طلا را به عنوان یک پوشش سرمایه گذاری ترجیح می دهند ، در حالی که برخی دیگر از شمش و سکه به عنوان ابزار پس انداز استفاده می کنند.
براساس اخبار تجاری ، دبی هر روز ثروتمندتر می شود. زیرا این جغرافیا استعداد و سرمایه را به خوبی جذب می کند. اما بخش بزرگی از سودهای بزرگ در ثروت فردی برخی از قدیمی ترین بازدید کنندگان این شهر نهفته است. در همین راستا ، گروه خاصی از کارآفرینان هندی که از ارتباطات فرهنگی و تاریخی گلف هند با گلف فارسی بهره مند می شوند ، بازار تک طلا را در شهر شکوفا امارات متحده عربی ایجاد می کنند و قبلاً به بخشی جدایی ناپذیر از نمایشگاه های پر زرق و برق و زنجیره های تأمین عمودی تبدیل شده اند.
پستاندار طلا در قلب Vae
طلای طلا ، طلای سوک دبی ، مراکز خرید مجلل مانند Malabar Gold & Diamonds و Joyalukkas India Ltd و Kalyan Gooders India Ltd ، که متعلق به تمام میلیاردرهای هندی هستند ، جواهرات جواهرات منطقه را ارائه می دهند. براساس شاخص Billiariaires Bloomberg ، که برای اولین بار به بنیانگذاران مارک های ذکر شده در بالا کمک کرد تا کل دارایی های خود را به ۹.۵ میلیارد دلار آمریکا افزایش دهند. بنابراین ، دبی به طور سنتی یک مقصد محبوب برای طلا بود و کارآفرینان از افزایش جمعیت در مهاجران آسیای جنوبی ، جریان گردشگری و جهت گیری فرهنگی استفاده می کنند و شبکه های خرده فروشی خود را با ده ها مغازه گسترش می دهند.
در سال ۲۰۲۳ ، امارات متحده عربی ۷.۲ میلیون شهروند هندی ترتیب داد. تعدادی که براساس داده های دولت ، بیش از هر کشور دیگری در خاورمیانه رتبه بندی شده است. در همین زمان ، طبق گفته وزارت امور خارجه امارات متحده عربی ، بیش از ۳.۵ میلیون هندی در این کشور زندگی می کنند ، به خصوص که روابط عمق و قدیمی بین دو کشور وجود دارد.
با این حال ، افزایش فروش خطر تغییر در قوانین واردات هند است. سال گذشته ، هند ادای احترام به واردات طلا را کاهش داد ، بر قیمت خرید از خارج از کشور تأثیر گذاشت و تقاضای خریداران هندی در امارات متحده عربی را محدود کرد. تقاضا برای جواهرات در امارات متحده عربی در سه ماهه دوم سال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد کاهش یافته است ، زیرا قیمت های بالای طلا و کمتر گردشگران به ویژه گردشگران هندی. کاهش خریدها پس از تغییر در قوانین واردات هند گزارش شد.
چشم انداز طلای هند در گلف فارسی
هند همواره چشم انداز مالی نوسان در منطقه طلا داشته است. به گفته رئیس اوراق بهادار کوتاک ، وضعیت فعلی ممکن است پایدار نباشد. با این حال ، VAE بیشترین تقاضا برای طلا برای هر نفر و ۴.۴ گرم در سال گذشته داشت. بسیاری از گردشگران و مهاجران هندی طلا را به عنوان یک پوشش سرمایه گذاری ترجیح می دهند ، در حالی که سایر شمش ها و سکه ها به عنوان ابزار پس انداز استفاده می کنند. طلا همچنین به عنوان جواهرات برای عروسی ها و جشن های مذهبی خریداری می شود.
این جواهرات در سال ۲۰۱۳ وارد بازار خلیج فارس شد و اکنون ۳۶ مغازه در منطقه دارد. شرکت جواهرات کالین در تاریخ ۳۱ مارس ۳۶۹ میلیون دلار از خاورمیانه گزارش داد که ۲۲ درصد بیشتر از دوره قبلی است. با این حال ، این شرکت می تواند معاملات تولید خود را در دبی گسترش دهد تا تعرفه های ایالات متحده را خنثی کند.
Joyalocas کار خود را به عنوان یک فروشگاه جواهرات کوچک در کرالا ، هند آغاز کرد و بعداً به یک برند خرده فروشی بزرگ تبدیل شد. این شرکت اولین نمایشگاه خود را در سال ۱۹۸۸ در امارات متحده عربی افتتاح کرد و سپس فعالیت های خود را در قطر و عمان گسترش داد. این شرکت اکنون ۵۰ مغازه در خاورمیانه با ۲۸ مغازه در VAE دارد. طلا و جواهرات مالابار ، که توسط کارآفرین هندی ، معاون احمد تأسیس شده است ، ۶۷ شاخه در امارات متحده عربی و ۱۷ مغازه در عربستان سعودی و ۳۹ شاخه دیگر در عمان ، قطر ، بحرین و کویت دارد. این شرکت اولین تجارت خود را در خاورمیانه در سال ۲۰۰۸ افتتاح کرد.
سود جدید در صنعت طلا
برخی از معاملات در حال حاضر در این بخش است. گروه تاتا ، که مدیریت ساعت و جواهرات شرکت Titan را مدیریت می کند ، تابستان امسال موافقت کرد که در تجارت بین المللی جواهرات داماس در گلف فارسی سهام خریداری کند. تایتان زنجیره ای Tanishq را با مغازه هایی در امارات متحده عربی ، در امارات متحده عربی ، در قطر و عمان اداره می کند.
اگرچه تغییر در عوارض واردات باعث کاهش شکاف قیمت بین هند و امارات متحده عربی می شود ، اما این پیشنهاد هیچ تأثیر عمده ای در تجارت مالابار نداشته است. بسیاری از هندی ها هنوز کشور را به عنوان مکانی می دانند که می تواند خرید تضمین شده با کیفیت بالا باشد. در همین زمان ، شرکت های سه گانه حضور زیادی در کشور خود دارند که آنها را در برابر مناطق دیگر بیمه می کند. برخی بر این باورند که هنوز فضای زیادی برای رشد وجود دارد. مالابر اخیراً مفهوم Mojawhraty را آغاز کرد ، یک مفهوم خرده فروشی که به طعم مشتریان عرب اختصاص دارد.
اندرو نیری ، رئیس شورای سیاست خاورمیانه و خاورمیانه گفت: “جواهرات سازها باید به پیشرفت نوآوری ها ادامه دهند تا اطمینان حاصل کنند که آنها طیف وسیعی از جمعیت و ملیت هایی را که در امارات متحده عربی و در منطقه یا اکنون در VAE و منطقه زندگی می کنند ، جذب می کنند.”