ترندهای روز

پژوهش جدید: هر سال تحصیل می‌تواند خطر مرگ افراد را تا حدود ۲ درصد کاهش دهد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

یک مطالعه جدید رابطه بین مرگ و میر و تحصیلات را بررسی کرده است و عدم آموزش را با سیگار قابل مقایسه می داند. بر اساس این تحقیقات، هر سال مطالعه، امید به زندگی شما را افزایش می دهد و خطر مرگ را حدود ۲ درصد کاهش می دهد. به گفته محققان، خطر مرگ در افراد با ۱۸ سال تحصیل ۳۴ درصد کمتر است.

آموزش به خودی خود فواید مختلفی برای سلامت افراد دارد، اکنون این تحقیق که در The Lancet Public Health منتشر شده است اهمیت آن را از نظر کمی و آماری نشان داده است. بر اساس این تحقیق، خطر مرگ در افرادی که تحصیلات ابتدایی را گذرانده بودند به طور متوسط ​​۱۳ درصد کمتر از افرادی بود که تحصیلات نداشتند.

افرادی که تحصیلات متوسطه را به پایان رساندند، یعنی ۱۲ سال تحصیلات، ۲۵ درصد کمتر در مقایسه با کسانی که این کار را نکرده بودند، کمتر در معرض مرگ بودند. همچنین افرادی که ۱۸ سال مطالعه کرده اند ۳۴ درصد کمتر در معرض خطر مرگ قرار دارند.

تحصیلات و امید به زندگی

این تحقیق در واقع تحصیلات را عاملی مانند رژیم غذایی خوب و فعالیت بدنی دانسته و نداشتن آن را با سیگار مقایسه می کند. محققان می گویند برای کاهش مرگ و میر باید روی آموزش افراد جامعه سرمایه گذاری کرد. چنین اقدامی می تواند تاثیر مثبتی بر سلامت افراد داشته باشد.

تحصیل در کشورهای اتحادیه اروپا اجباری است. در فرانسه و مجارستان، کودکان از سن ۳ سالگی در مهدکودک ها و مدارس ثبت نام می کنند. سن شروع تحصیل در کرواسی و استونی ۷ سال است. طبق آمار آژانس آموزش و فرهنگ اروپا، فرانسه، بلژیک و آلمان طولانی‌ترین تحصیلات اجباری را در اتحادیه اروپا دارند.

این تحقیق ۶۰۳ مطالعه را از سراسر جهان بررسی کرده است. بیشتر این مطالعات در مناطق پردرآمد نیز انجام شده است و ممکن است نتایج این تحقیق در مناطق کم درآمد متفاوت باشد. محققان می گویند با افزایش سال های تحصیل در جهان می توان به کاهش میزان مرگ و میر کمک کرد.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا