کشور ما در کریدور زنگزور نقش مهمی دارد
رئیس کمیته Majlis -zivil ، که یک سال پس از تأسیس ترانزیت ملی شخصی ، گفت: “ایران نقشی در کریدور زنگزور است ، اما برخی نمی خواهند محدودیت های راهرو را منحرف کنند ، که امکان پذیر نیست ، اما هیچ دشمن امکان پذیر نیست.”
محمد رزا رضه کوچی ، رئیس کمیته مدنی ماجلیس ، گفت که یک سال از زمان تأسیس ترانزیت ملی ، اما تاکنون هیچ جلسهای در دفتر مرکزی برگزار نشده است ، وی گفت: ستاد اول در غیاب خود معاون اول خواهد بود و دبیر ستاد وزیر خیابان ها و توسعه شهری است.
وی گفت که این وظیفه دستورالعمل ها و برنامه ریزی کارمندان در کلیه سؤالات مربوط به ترانزیت و تدارکات و حمل و نقل بین المللی است. هماهنگی با موسسات زیرساختی مانند هوا ، دریا ، خیابان و ترافیک راه آهن ، تغییرات و مقررات ترانزیت ، از بین بردن مجوزهای غیر ضروری و کوتاه مدت زمان و تنظیم سیستم ردیابی.
رئیس کمیته Majlis Zivil تأکید کرد: یک سال از برنامه هفتم و تشکیل دفتر مرکزی گذشت ، اما حتی یک جلسه واحد در مقر نیز وجود نداشت. بنابراین ، ما یک درخواست کتبی از رئیس جمهور برای شرکت در این جلسه با نمایندگان همه آژانس ها در اسرع وقت داشتیم.
رضه کوچی گفت: “از نظر موقعیت جغرافیایی ، ایران توانایی حمل و نقل بالایی دارد ، به طوری که انتقال کالا باید آسان تر شود.” نکته این است که تصمیمات بی شماری در بحث ترانزیت درگیر است و سوال مهم ترانزیت در کشور دارای یک مدیریت واحد نیست. بنابراین ، دفتر مرکزی ترانزیت تشکیل شد که پس از یک سال هیچ جلسهای نداشت.
وی با اشاره به دیدگاه منتقدین در مورد وضعیت ترانزیت ایران و از بین بردن کشور ما از راهروهای منطقه تأکید کرد: راهروها در سؤالات سیاسی شرکت داشتند و دیپلماسی سیاسی ، اقتصادی و دیپلماتیک بسیار درگیر فعالیت کریدور هستند ، به همین دلیل هر دستگاه مؤثر ، از جمله وزیر خارجی ، باید موجود باشد. از طرف دیگر ، زیرساخت های ترانزیت باید ارائه شود که در سالهای اخیر به درستی در مکان جغرافیایی کشور و پتانسیل موجود در نظر گرفته نشده است.
رئیس کمیته مدنی گفت که اعضای کمیسیون مدنی روز پنجشنبه این هفته از Zangzur -Corridor بازدید می کنند و می گویند: “ایران نقشی در Zangzur -Corridor است ، اما برخی می خواهند محدودیت هایی را برای راهرو اعمال کنند و مسیری را که امکان پذیر نیست ، منحرف کنند ، اما نه یک عمل دشمن.”
Rezaei Kuchi تأکید کرد: در برنامه هفتم آمده است که در سال اول برنامه ۵ میلیون تن باید ترانزیت باشد ، که در حال حاضر با ۵ ٪ از این تعداد مطابقت دارد و باید ترانسیترات را دو برابر کند.
منبع: ایلنا