اخبار اقتصاد ایران

قرار نیست فرمول تعیین قیمت خودرو تغییر کند | هیچ موضوع جدیدی مطرح نیست

در حالی که در روزهای اخیر از ابتدای سال ۱۴۰۳ صحبت هایی مبنی بر تعیین قیمت خودرو بر اساس فرمول جدید مطرح شده است، سخنگوی شورای رقابت ضمن تکذیب تغییر این فرمول قیمت گذاری، تاکید کرد که اساسا فرمول جدیدی وجود نخواهد داشت. و فرمول تایید شده توسط بهمن ۱۴۰۱ اعمال می شود.

افق میهن به نقل از ایسنا، دو روز است که عده ای در فضای مجازی در مورد «توافق وزارت ایمنی و خودروسازان مبنی بر محاسبه قیمت خودروها بر اساس فرمول هزینه تولید» بحث می کنند. به علاوه ۲.۵ درصد سود». گفته شده

در همین رابطه سپهر دادجوی توکلی سخنگوی شورای رقابت ضمن رد این موضوع، تصریح کرد: فرضیات مطرح شده صحیح نیست و اساسا فرمول جدیدی در کار نیست و همان فرمول مصوب شده است. بهمن ۱۴۰۱ هنوز در حال اعمال است. موضوع جدیدی وجود ندارد؛ علاوه بر این، توافق نیز معنایی ندارد; بنابراین خودروسازان و عرضه کنندگان خودرو موظف به اجرای بخشنامه ۵۴۳ شورا و عمل به آن هستند.

وی افزود: همانطور که گفته شد هیچ فرمول و دستورالعمل جدیدی برای قیمت گذاری خودرو تعریف نشده است. وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز با هماهنگی کامل شورای رقابت و با مصوبات این شورا تصمیم گیری می کند. بنابراین قرار نیست تغییری در نحوه قیمت گذاری در بازار خودرو ایجاد شود. چنین حدس و گمان های غیرمستندی متاسفانه تنها به التهاب بازار منجر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا