ارزهای دیجیتال

با تحولات جدید، چین بر سر پیمان خودرویی با ایران می‌ماند؟

با احتمال محکم کردن محدودیت ها ، نقش چین در بازار خودروهای ایران مورد بررسی قرار گرفت. شریک زندگی که تاکنون در ایران با هم بوده است اما دارای یک انتقال فناوری است.

مدت ها پس از محدودیت های سیاسی و اقتصادی که ایران تجربه کرده است ، چین در بخش خودرو شرکای وفادار باقی مانده است. البته شریک زندگی که هنوز فناوری را به صنعت خودرو می آورد ، اما در این صورت اینگونه است. با این حال ، وظیفه اصلی چین در بازار مونتاژ ، واردات و بازار خودرو نمی تواند رد شود. نقش شریک زندگی در بازار ما در بازار ما در بازار ما برای تحولات آینده و احتمال محدودیت ها چه می کند؟ در دولت فدرال یا …
ایمان زنگان ، یک متخصص اقتصادی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و تحقیقات ، در مصاحبه ای با ایران تأکید کرد که در آن وضعیت فعلی مورد ارزیابی قرار می گیرد ، که در مدت کوتاهی تغییر جدی در واردات نویسنده از چین ایجاد نمی شود. به گفته وی ، ساختار تجارت خارجی ایران در سالهای اخیر شکل گرفته است که چین ، به عنوان شریک اصلی اقتصادی کشور ، دارای موقعیت تثبیت شده و بخشی از مقدمه است که توسط کشورهایی مانند VAE ، یک منبع چینی تولید شده است. به همین دلیل ، با وجود بازگشت تحریم ها ، هیچ انتظاری از حذف اتومبیل های چینی از بازار وجود ندارد.

واردات را از ارز افراد ادامه دهید

به گفته زنگان ، “افتتاح مسیر واردات نویسنده توسط اشخاص طبیعی اخیراً سعی کرده است راه حل برای تحولات اقتصادی فعلی را آسانتر کند. در صورتی که ورود به ارز با سیستم های مالی شدید و جهانی شدید روبرو شود و نظارت بر سیستم های مالی جهانی تحت نظارت ایالات متحده ، واردات اتومبیل می تواند به نوعی با استفاده از جریان و واردات جریان را جایگزین کند. و مبادله غیررسمی به کشور.
با این حال ، Zanganeh به یک نکته مهم اشاره دارد. این موضع چین در برابر تحریم ها است.
اقتصاددان می گوید: “اگر پکن برای قطعنامه های بین المللی و فشار علیه ایران انعطاف پذیر باشد و همچنان به حمایت از تجارت با تهران ادامه دهد ، احتمال شوک شدید در بازار خودرو کاهش می یابد.” “اما اگر چین به هر دلیلی بیشتر با کشورهای تحریم ارتباط داشته باشد ، موجی از آشفتگی اقتصادی و اختلالات تأمین خودرو در بازار ایران اجتناب ناپذیر خواهد بود.” البته با توجه به تعامل اقتصادی چین و ایران ، این گزینه به احتمال زیاد به احتمال زیاد نیست.
در ضمن نکته مهم دیگری وجود دارد. تفاوت بین شرایط کشورها در مقابله با محدودیت ها. واردات خودروها توسط اشخاص طبیعی ، اگرچه به طور قانونی در ایران آزاد می شوند ، بستگی به همکاری این کشور دارد که در آن شخص زندگی می کند. Zanganeh تأکید می کند: “برخی از کشورها به طور جدی از سیاست تحریم پیروی می کنند و می توانند از چنین وارداتی جلوگیری کنند ، در حالی که سایر کشورها تحمل بیشتری برای انجام آن دارند.” “این باعث می شود مسیر واردات خودکار برای برخی از افراد و برخی دیگر به راحتی مسیر وارد شود.”
به گفته اکونومیست: “اگر روابط تجاری با چین وضعیت فعلی را تثبیت و حفظ کند ، محصولات چینی نه تنها بازار را از بین می برد ، بلکه نسبت بیشتری را نیز به وجود می آورد ، بلکه اگر فشار تحریم ها شدت یابد و دولت چین رویکرد دقیق را دنبال کند ، بازار خودرو می تواند در معرض اختلالات جدی قرار گیرد.

مسیر قطعات وارداتی مسدود نشده است

یکی از اصلی ترین مشکلات موجود در بازار خودرو ، تأثیر این تحولات بر تأمین قطعات و تداوم واردات خودرو است. آلبرت باگزیان ، اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ، که نگاهی دقیق تر به این حادثه می اندازد ، بر این عقیده است که قطعات خودرو جزء شدیدترین تحریم ها نیستند و اساساً در لیست اشیاء حساس در ارتباط با برنامه های هسته ای قرار ندارند. به عبارت دیگر ، روند وارد کردن قطعات حداقل چندان مسدود نشده است. تولید کنندگان و واردکنندگان داخلی هیچ محدودیتی را به عذرخواهی برای افزایش قیمت تبدیل نمی کنند. “وقتی به دفاتر فروش خودروهای چینی می روید ، اولین جمله ای که می شنوید این است که ما قطعه ای نداریم ، ما تحریم می شویم و ۶۰۰۰ دلار آمریکا می خریم.” بسیاری از آنها از توافق استفاده می کنند. “
از طرف دیگر ، یکی از واقعیت های فنی بازار تأخیر در حمل و نقل و تحویل است. به گفته اقتصاددان ، تحولات اخیر ، حتی اگر تأثیر مستقیمی در واردات و مؤلفه های خودرو نداشته باشد ، روند حمل و نقل بین المللی را پیچیده تر می کند. بازرسی کشتی ها ، محدودیت هایی در قسمت عقب (مانند VAE ، VAE ، عمان) و زمان فرآیندهای انتشار ، همه عواملی هستند که هزینه های استفاده را افزایش می دهند.

نیاز به واردات جریان برای تطبیق بازار

آلبرت باگزیان ، اقتصاددان و استاد دانشگاه می گوید: “حتی اگر واردات متوقف نشود ، شرایط افزایش می یابد ، به طوری که قیمت خودروهای وارداتی هم به بهانه افزایش نرخ ارز افزایش می یابد.” “وارد کننده برای افزایش قیمت ها تغییر می کند و سطح ایالات متحده یا دوربرد پیچیده تحریم ها را نقل می کند.” با این حال ، نگرانی دیگری در مورد چگونگی واردات خودروهای چینی از طریق مسیرهای میانی وجود دارد. اقتصاددان می گوید: “در بعضی موارد ، اتومبیل ها برای اولین بار توسط واسطه ها در چین یا کشورهای سوم خریداری می شوند ، صفحات شماره آنها لغو می شوند و سپس به ایران ارسال می شوند.” اگرچه این مدل در حال حاضر رایج است ، اما می تواند در معرض محدودیت های شرکت های مادر یا کشورهایی باشد که می خواهند به تحریم ها پایبند باشند. “بسیاری از این شرکت ها می توانند محصولات خود را از ترس از تحریم های ثانویه ایالات متحده برای تحویل محصولات خود به ایران محدود یا متوقف کنند ، حتی اگر ممنوعیت رسمی نباشد.” اقتصاددان ، همچنین در مورد نقش روابط دیپلماتیک در صنعت خودرو گفت: “تجربه نشان داده است که برخی از کشورهایی که به عنوان شریک اقتصادی ایران شناخته می شوند تا دیروز با توجه به فشار بین المللی ، این زمینه را کمی خالی کرده اند.” این نشان می دهد که دیپلماسی اقتصادی ایران نیاز به یک بررسی جدی دارد. “باید مشخص شود که کشورها در ایران در شرایط بحرانی باقی مانده و فقط یک نقش موقت قرار دارند.”

امکان پس گرفتن مارک های چینی

از طرف دیگر ، واکنش مارک های چینی به این تحولات عامل اصلی برای تعیین آینده بازار خواهد بود.
باباک صدرا ، یک متخصص در اتومبیل ، رفتار شرکتهای خارجی ، به ویژه چینی ها را بررسی می کند ، معتقد است که بازار ایران در راه تغییر ترکیب مارک های وارداتی است. به گفته وی ، تولید کنندگان خودروهای چینی که در مورد برقراری ارتباط با جهان و قصد ورود به بازارهای اروپایی و آمریکا فکر می کنند ، همکاری خود را با ایران کاهش می دهد.
این متخصص صنعت خودرو به ایران گفت: “بسیاری از شرکت های چینی که امروز در بازار ایران حضور دارند ، مستقیماً کار نمی کنند.” مانند WOW DDی یا مارک های دیگری که از طریق نمایندگان میانجی وارد کشور می شوند. “این مارک ها هنوز نمایندگی رسمی ندارند و در صورت افزایش تحریم ها ، می توانند کار خود را متوقف کنند یا بسیار محافظه کار شوند.” به گفته صدرا ، “فضای مارک های چینی کمتر شناخته شده با استانداردهای پایین تر و بدون جاه طلبی جهانی افزایش می یابد.” به دلیل وابستگی آنها به بازارهایی مانند ایران و عدم نگرانی از جریمه غربی ، این مارک ها احتمالاً حضور قوی تری دارند. “

وضعیت تولید داخلی چقدر است؟

سادرائی تأکید می کند: “در صورت تثبیت نرخ ارز ، تولید اتومبیل های خانگی که در سالهای اخیر برای محدودیت ها استفاده شده است ، می تواند با خسارت محدود ادامه یابد.” چرخه تولید داخلی فقط در صورت افزایش نرخ دلار به طرز چشمگیری مختل نمی شود و هزینه های تولید جهش شدید است. “
به گفته وی ، “تقاضا برای اتومبیل های داخلی با افزایش قیمت ها می تواند کاهش یابد ، اما تولید متوقف نمی شود. شرکت هایی که سالها در این جلسه فعال بوده اند

آیا واردات ممنوع است؟

به گفته صدرا ، “دولت احتمالاً واردات خودروها را در وضعیت جدید ممنوع نخواهد كرد ، اما می توان آن را برای كاهش واگذاری ارز و محدود كردن ثبت نام واردات به رویدادهای اخیر نسبت داد. در این مرحله توصیه می شود كه واردات را با ارز ادامه دهید و واردات دیگر متوقف نمی شود ، بنابراین این مارتس ها را دریافت می كنند.” به نظر می رسد واردات رایگان است و فقط چند صد واحد در سال ، دولت می تواند بازار را کنترل کرده و از شوک قیمت سنگین جلوگیری کند. “

منبع: ایران زیتونگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا