طلا و ارز

نشست «موانع بنگاه‌داری»؛ بررسی آثار قیمت‌گذاری دستوری بر فعالیت‌های اقتصادی

موسی غانی نژاد همچنین دریافت که سیاست گرامری منجر به شکل گیری گروههای مزایا و اصلاح اصلاحات می شود: این رویکردها در نهایت قدرت رقابتی بخش خصوصی را تضعیف می کنند و امکان توسعه فعالیت های اقتصادی را محدود می کنند.

براساس تجارت تجاری نیوز ، گروهی از اقتصاددانان و مدیران نوآوری در “موانع شرکت برای اقتصاد ایران” شرکت کردند. با توجه به تجربیات آنها ، شرکت کنندگان تأکید کردند که قیمت ها باعث تضعیف محیط کسب و کار ، مشوق های سرمایه گذاری و دشواری نوآوری می شوند.

این نشست توسط اقتصاددان موسی غنی ناجاد ، حسام آرمندی ، بنیانگذار وال ، علی میرزاخانی ، مدیر گروه دانشجویی آکادمی سامان ، اره هامزای ، مدیر عامل گروه مطالعات تجارت ، بازدید از شریپور ، مدیر عامل شرکت Azaki ، Mustafa Hosseini ، Topsi ، Topsi ، آکادمی سامان.

در آغاز جلسه ، علی میرزاخانی در رابطه با پیامدهای سیاست های گرانبها که نادیده گرفتن نقش نقدینگی در تورم و آزار و اذیت رویکردهای گرامری در بازارها ، راه را برای بی ثباتی اقتصادی هموار کرد. وی تأکید کرد که در عمل این دستورالعمل ها باعث کاهش فشار مصرف کننده و فشار بر صنعت پردازش شده است.

موسی غانی نژاد همچنین دریافت که سیاست گرامری منجر به شکل گیری گروههای مزایا و اصلاح اصلاحات می شود: این رویکردها در نهایت قدرت رقابتی بخش خصوصی را تضعیف می کنند و امکان توسعه فعالیت های اقتصادی را محدود می کنند.

از طرف دیگر ، هوسام آرماندی به تأثیرات این شرایط بر محیط نوآوری و کارآفرینی اشاره کرد و گفت که مرزهای مداخلات قیمت باعث کاهش انگیزه برای ایجاد شرکت های جدید شده است و بسیاری از متخصصان و نوجوانان تمایل به افزایش دارند.

مصطفی حسینی گفت که اجرای دستورالعمل های شرکت و گرامری اغلب منجر به کاهش کیفیت و محدودیت رشد شرکت ها در قیمت خدمات شده است.

حامد والیپور همچنین به صنعت بیمه اشاره کرد: “محدودیت های قانونی برای قیمت گذاری و تخفیف این فرصت را دارد که به طور نوآورانه و رقابت در این بخش رقابت کند و بر جذابیت سرمایه گذاری ها در مناطق طبقه برتر مانند بیمه اتومبیل و درمان تأثیر گذاشته است.”

در بخش دیگری از این نشست ، سعند تأکید کرد که هامزای ، که به تجربیات منطقه رامسر اشاره کرده است که دستورالعمل ها و ممنوعیت های محدود کننده ای که تحمیل شده است ، مانعی برای توسعه این بازار بود و منجر به عقب نشینی فرصت های نوآورانه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا