ارزهای دیجیتال

حیثیت مجلس برنامه هفتم است

رئیس کمیته برنامه ریزی و مجلس نمایندگان گفت: اگر برنامه هفتم اعتبار ماجلیس باشد ، وی گفت: “اگر این برنامه وجود داشته باشد که اگر در توافق باشد ، این برنامه در آنجا است.”

طبق گفته های تجاری نیوز ، گولامرزا تاجاردون در جلسه عمومی امروز گفت: گزارش عملکرد یک ساله توسط دولت در برنامه توسعه هفتم این بود: “طبق این طرح ، ما گزارش های کمیسیون ویژه ای را در مورد اجرای برنامه هفتم در سال اول در سال اول دریافت خواهیم کرد.”

او به یاد آورد: من عضو برنامه استراتژی عالی شورای هستم. این شورا یک بار در هفته یا دو هفته برگزار می شود.

با توجه به ماده ۷ قانون برنامه هفتم ، تاجگاردون گفت: “این مقاله مکانیسم خوبی برای نظارت بر پارلمان برای اجرای برنامه دارد.” دولت در گزارشگری به موقع کار ارزشمندی انجام داده است ، که دارای نقاط ضعف است. ما باید با دقت بررسی کنیم. از اینجا باید از آقای غالیباف بخاطر پیگیری شما تشکر کنم.

وی ادامه داد: “ما از سال اول برنامه هفتم وارد بحث نظارتی شده ایم. گزارش ها باید به گونه ای بررسی شوند که هر سال با گزارش جدید قابل مقایسه باشد. بنابراین ، قالب گزارش مهم است. با این حال ، بسیاری از نمایندگان هنوز گزارش برنامه را نخوانده اند.

تاجاردون گفت: سازمان برنامه ریزی و بودجه چندین جلد کتاب را به مجلس ارسال کرده است که حاوی بیشتر جداول آماری است. ما نباید یک دید صفر از گزارش دولت داشته باشیم ، و ما قصد نداریم انجام دهیم ، انجام می دهیم ، اما تعدادی از گزارش ها یکپارچه نیستند ، بلکه فقط توسط دستگاه ها سفارش داده می شوند و نمی توانند یک تحلیل یا ارزیابی عمیق دریافت کنند. بنابراین توصیه من در مورد روسای کمیسیون این نیست که وقت زیادی را برای این میزها صرف کنید.

وی گفت: دو گزارش برای مرکز تحقیقات و معاون رئیس جمهور از نظر نظارت مهم است ، وی گفت: “شما مجموعه برنامه ها را برای تعیین اینکه کدام احکام اجرا شده است ، کمتر اجرا شده و به هیچ وجه برآورده نشده است.” دولت در سال اول یک برنامه کاری ارزشمند را اجرا کرد و اساسنامه های بسیاری را نوشت. این مقایسه و ارزیابی را امکان پذیر می کند. با این حال ، بررسی دقیق بند در احکام ، مسئولیت کمیته های تخصصی است.

رئیس کمیته برنامه ریزی و خانوار گفت: دولت یک هدف کمی گزارش کرده است. به عنوان مثال ، در نرخ رشد اقتصادی ، دولت اظهار داشته است که رشد اقتصاد ۵ ٪ نمی تواند تأمین مالی شود و باید به ۴.۹ درصد کاهش یابد. اکنون وظیفه کمیسیون های تخصصی است که رشد ۵ ٪ یا ۴.۹ ٪ را بررسی کنیم.

وی ادامه داد: نمونه دیگر در زمینه کشاورزی است. این قانون ضریب خودآگاهی ۵ ٪ برای دانه های ذرت و نفت را تعیین کرده است ، اما دولت گفت که هدف باید به ۵ ٪ کاهش یابد. کمیسیون کشاورزی باید بررسی کند که آیا امکان اجرای ۲ ٪ وجود دارد یا خیر. همچنین در حوزه فرهنگی ، رشد سالانه ۵ ٪ از مؤسسات قرآن و جذاب پیش بینی می شود ، اما دولت گفت که این هدف سالانه حاصل نمی شود. در اینجا ، این یک کمیسیون ویژه است که می تواند در نظر گرفته شود.

وی گفت: “در بعضی از بخش ها ، دولت حتی گفت كه این ظرفیت را می توان هدف مشخص كرد و باید باشد.” بنابراین ، کمیته ها باید نسبت به این موارد حساس باشند ، زیرا این تعداد در نهایت تأثیرات مستقیمی بر بودجه سالانه و ارزیابی نهایی دارند.

رئیس کمیسیون برنامه ریزی و بودجه ، که در آن طرح هفتم اعتبار ماجلیس است ، گفت: “اگر برنامه وجود داشته باشد که این برنامه وجود داشته باشد ، باید در یک توافق وجود داشته باشد.”

رئیس کمیسیون برنامه ریزی و بودجه گفت: “در ۵ تا ۵ روز آینده تعدادی از کمیته های متعالی و احکام متعالی و احکام.” به عنوان مثال ، اگر رشد اقتصادی ۲ ٪ نیاز به سرمایه گذاری ۵ میلیارد دلار آمریکا داشته باشد و فقط ۵ میلیارد دلار آمریکا تحقق یابد ، باید تأثیرات منفی در گزارش ها ذکر شود. این سؤالات باید بین دولت و پارلمان مطرح شود.

وی گفت: “شما نباید در گزارش دولت به صفر و یکی نگاه کنید.” این یک سال سخت کوشی بود و باید مورد بررسی قرار گیرد. نه تأیید کامل بدون مطالعه و نه رد کامل صحیح نیست. وظیفه کمیسیون ها و حیاط عمومی این است که نگاهی دقیق به آنها و تصمیم گیری انجام دهیم.

منبع: isna

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا