اخبار اقتصاد ایران

خودرو‌های چینی در برابر فلزات ایرانی | خودرو‌ها با مس و روی ایران مبادله می‌شوند

هر چند ماه یک بار از قطعات اتومبیل از خط تولید یکی از شهرهای صنعتی در امتداد رودخانه بزرگ یانگتسه ارسال می شود. موتور و شاسی ها برای مونتاژ و سپس بارگذاری به ظروف به کارخانه دیگری ارسال می شوند و به مقصد نهایی – ایران ارسال می شوند.

براساس بانک اطلاعات اطلاعات Diarmirza ، هر چند ماه یک بار از قطعات اتومبیل از خط تولید یکی از شهرهای صنعتی در امتداد رودخانه بزرگ یانگتس چین ارسال می شود. موتور و شاسی برای مونتاژ به کارخانه دیگری ارسال می شوند و سپس در ظروف بارگذاری می شوند و به مقصد نهایی – ایران ارسال می شوند. در عوض ، آنها برای تأمین صنایع بزرگ فلزی چینی در برابر ظروف مس و ایرانی رد و بدل می شوند.

این معامله ، به نقل از چهار گزارش در مورد وضعیت آشنا بلومبرگ ، بین شرکت های استان چین – از جمله چری خودرو ، که در ماه گذشته ۱.۵ میلیارد دلار در هنگ کنگ منتشر شده بود ، انجام شده است ، و برجسته های Nonferouv از فلزات را برجسته کرده است.

Chryi اکنون بزرگترین صادرکننده اتومبیل های چینی به جهان و یازدهمین تولید کننده بزرگ اتومبیل های مسافربری در سراسر جهان است. قطعات خودرو نقش مهمی در این شبکه تجاری پیچیده ایفا می کنند که در آن اتومبیل ها برای فلزات و حتی بادام مبادله می شوند – برای دور زدن مشکلات پرداخت ناشی از افزایش موج تحریم های غربی.

گیلاس و تونگلینگ در عمل مستقیماً با ایران سر و کار ندارند. در عوض ، این قطعات و فناوری را به یک شرکت دیگر در استان خود تأمین می کند ، و آن شرکت آنها را با روشی نیمه سخت به ایران می فرستد. در ایران ، اتومبیل ها تحت برند MVM مونتاژ و فروخته می شوند. در مقابل ، ایران میزان فلزات – عمدتا به صورت سنگ معدن یا کنسانتره را به چین تحویل می دهد و آن را به شرکت های چینی توزیع می کند.

تحریم های ایالات متحده و اروپایی علیه ایران به طور خاص شامل افراد ، شرکت ها و کسانی که از ارزهای خود استفاده می کنند ، بنابراین شرکت های چینی می توانند تا زمان انجام معاملات توسط ریال یا یوان با ایران فعالیت کنند. طبق قانون چین ، تجارت با ایران هنوز قانونی است. نمایندگان Chri و Tongling در همان زمان پاسخ نداده اند.

گسترش سریع

Cherry برای اولین بار در سال ۶ وارد بازار ایران شد و یک شرکت تولید اتومبیل را با شریک محلی خود تأسیس کرد (Modiran Vehicle Manufctoring ، MVM). این نهاد محلی به مرور زمان به یکی از محبوب ترین مارک های خارجی در ایران تبدیل شد.

در دفترچه ، گیلاس گفته است که تا پایان سال ، وی دیگر در ایران و کوبا فعالیت نخواهد کرد و تجارت خود را در روسیه به سطح “ناچیز” در سال ۲ کاهش می دهد. این شرکت می گوید که مشاور حقوقی آن ارزیابی کرده است که فعالیت های آن در کشورهای تحریم “تحریم نشده است” و خطر مجازات های ثانویه محدود است.

با این حال ، نکته برجسته این است که بانکهایی که منجر به ارائه اولیه کری در هنگ کنگ می شوند ، همه چینی بودند. بانک JPMurgan در ابتدا برای مشارکت انتخاب شد ، اما قبل از امضای رسمی از این پروژه عقب نشینی کرد. گفته می شود GPI ها نگران افشای روابط کری با تحریم ها هستند.

وزارت امور خارجه چین گفته است كه او از تجارت آگاه نیست ، اما به عنوان یك اصل ، چین همواره با تحریم های یك جانبه و غیرقانونی مخالفت كرده است. همکاری عادی بین کشورها و ایران تحت چارچوب حقوق بین الملل توجیه شده ، عادلانه و قانونی است و باید مورد احترام و محافظت قرار گیرد. “

خط مونتاژ وسایل نقلیه انرژی جدید در کارگاه CHRI در وهئو در ماه سپتامبر مشهود است.

تجدید پذیر

معاملات پایدار بین چین و ایران حدود شش یا هفت سال آغاز شده است ، به گفته کسانی که از این معاملات آگاه هستند. از آنجا که تحریم های ایالات متحده در دوران ریاست جمهوری ترامپ تشدید شد ، دسترسی ایران به سیستم مالی جهانی به شدت محدود شده و مشکل ارزی ایجاد شده است. در نتیجه ، تجارت بین چین و ایران با لایه های بی شماری از شرکت های رسمی انجام شد.

یکی از شرکت هایی که نقش برجسته ای در تجارت داشته است ، Tongling است که در شهر تونگ ، استان چین واقع شده است – مرکز چین مرکز یکی از اولین صنایع مدرن مس است. تانگلینگ در این سیستم پایدار واسطه ای بازی می کند و دسترسی چین به مین های ثروتمند ایران را تسهیل می کند.

به گفته یکی از افراد ، قراردادها می توانند شامل فروش حداکثر ۴.۳ اتومبیل در سال باشند که در آن قراردادها قطعات و فناوری را به یک شرکت ANQING تحویل می دهند ، که آنها را به صورت نیمه کاره به ایران می فرستد. در ایران اتومبیل مونتاژ و فروخته می شود و فلزات از ایران به چین منتقل می شوند.

Cherry و Tongling هر دو شرکت بزرگ در استان هستند که هر دو سهم قابل توجهی از مالکیت دولت دارند: شرکت مادر Tongling کاملاً متعلق به دولت استان است و سهامدار بزرگ چاربی دولت شهر ووهو است. ایمیلی به دارایی های استان استان ارسال شد ، اما هیچ پاسخی دریافت نشد.

مقادیر و انواع فلزات معامله شده در طول سالها متفاوت است. بسته های فلزات ایران ، از جمله مس و روی ، در ارتباط با این توافق های پایدار ، گاهی اوقات در بازار چین در دسترس است. و معامله محدود به فلزات نیست. کسانی که از این اوضاع آگاه هستند ، گفتند که برخی از محصولات کشاورزی ایران ، از جمله بادام ، چند سال است که علیه اتومبیل به چین ارسال شده اند.

میزان تجارت مبتنی بر تجارت فلزی در مقایسه با کل صادرات چین به ایران در حدود ۵ میلیارد دلار در سال گذشته نسبتاً اندک است ، اما این معاملات نشان می دهد که بازده تجارت پایدار که به دلیل تحریم ها افزایش یافته است.

در دهه ۱۹۸۰ و ۱۹۸۰ ، تجارت پایدار شایع تر بود زیرا بسیاری از جهان هیچ دسترسی به ارز قابل تبدیل نداشتند یا از ارز نمی توان استفاده کرد. اما با دلار آمریکا و سیستم بانکی ایالات متحده ، تجارت جهانی بیشتر به یک ارز دلار تبدیل شده بود. اکنون ، موج جدید تحریم ها کشورهایی مانند ایران ، روسیه و ونزوئلا را ترغیب کرده است تا به این روشهای غیرمعمول بازگردند.

برای کری ، تجارت با ایران – و همچنین با سایر تحریم ها – در زمانی که شرکت آماده ارائه انتشار اولیه بود ، مشکلاتی را ایجاد کرده است. در دفترچه اظهار داشت كه ایران و كوبا هر یك از ۱.۵ ٪ از درآمد این شرکت را در سه سال گذشته تشکیل می دهند ، در حالی كه در روسیه فعالیت می كرد ، در مجموع ۴.۳ ٪ از کل درآمد این شرکت را در سه سال گذشته داشته است ، اما Chirie قبلاً شروع به كاهش فعالیت خود در آنجا كرده بود.

اما نکته جالب این است که در پایان ، گیلاس تنها ۲ ٪ از سهام را در نسخه اولیه فروخت. بزرگترین سرمایه گذار مجرد تقریباً از هر هفت سهم ارائه شده تقریباً یک نفر را خریداری کرده است. این سرمایه گذار یک موسسه سرمایه گذاری در کشور چین بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا