ترندهای روز

چرا اندورنس، کشتی کاشف نامدار جنوبگان غرق شد؟ پاسخ آن چیزی نیست که قبلاً فکر می‌کردیم

افق میهن پایگاه داده اخبار تحلیلی (ofoghmihan.ir):

کشتی افسانه ای ارنست شاکلتون ، قطب جنوب مشهور ، دارای نقاط ضعف ساختاری کشنده بود و شواهد نشان می دهد که وی از این کاستی ها آگاه بوده است.

کشتی معروف Endornes ، که در سال ۶ در آبهای یخ زده قطب جنوب غرق شده بود ، حماسه بقای ارنست شاکلتون ، کاشف بزرگ ایرلندی و خدمه آن را راه اندازی کرد ، همانطور که تصور می شد برای سفرهای قطبی ساخته نشده است. یک مطالعه جدید دیدگاه های مربوط به سرنوشت کشتی Endoons را تغییر داده است. همان کشتی معروف که مدتهاست یکی از انعطاف پذیر ترین کشتی های قطبی در زمان خود بوده است.

به گفته Livesin ، تحقیقات جدید نشان می دهد که کشتی دارای چندین نقص ساختاری جدی و به احتمال زیاد خود این نقص از این کاستی ها آگاه بوده است.

سفر شما به سال ۲ برای عبور از قاره قطب جنوب به یکی از پرماجرا ترین شکست های تاریخ اکتشافات تبدیل شد. کشتی در دریای عروسی بین یخ گرفتار شد و شش ماه در آن ماند تا اینکه غرق شد. گفته می شود که این سکه با فشار یخ برداشته شده است. با این حال ، تجزیه و تحلیل تحقیقات جدید نشان می دهد که این روایت بسیار ساده تر از واقعیت بود.

به گفته یوکا بنکری ، استاد مکانیک Solids در دانشگاه آلتو ، فنلاند ، اندونز در مقایسه با سایر کشتی های قطبی قرن بیستم نقاط ضعف ساختاری جدی داشت. وی توضیح می دهد: “این یافته ها اسطوره مشترک قدرت فوق العاده اندوها را زیر سوال می برد و نشان می دهد که مشکل تنها بخشی از داستان بوده است.”

Wahhakuri در مأموریت Endunus 2 شرکت کرد. پروژه ای که لاشه را در آبهای عمیق قطب جنوب در ماه مارس کشف کرد. پس از کشف ، وی ساختار کشتی را با مدل سازی مهندسی بازسازی کرد تا تعیین کند که چگونه بدنه چوب endors نسبت به حرکت فشار یخ واکنش نشان داد. مروری بر خدمه و نامه های روزانه شما به همسر و سایر ملوانان نیز به او کمک کرد تا قبل از غرق شدن ، درک دقیق تری از وضعیت واقعی کشتی داشته باشد.

این یافته ها نشان می دهد که اتاق بزرگ موتور اندون یکی از نقاط ضعف اصلی ساختار بود ، زیرا تقویت آن دشوار بود و این باعث می شود که در بخش بزرگی از بدن مقاومت کمتری داشته باشد. علاوه بر این ، بر خلاف بسیاری از کشتی های عابر پیاده ، اندوها فاقد تیرهای مورب شام بودند که برای افزایش قدرت بدن استفاده می شود.

گزارش های خدمه همچنین تأیید می کنند که این رودر عامل اصلی غرق شدن کشتی نبود. اگرچه این رویداد ممکن است در سرنوشت نهایی اندوها نقش داشته باشد ، بدن ، سینه ها ، تیرهای کف و عرشه نیز آسیب شدید به یخ در یخ وارد کرده است. بانکی می گوید: “حتی یک تجزیه و تحلیل مهندسی ساده نشان می دهد که اندوها برای مقاومت در برابر فشار یخ طراحی نشده اند.” خطر جابجایی یخ و فشار آن قبل از مسافرت به خوبی شناخته شده بود ، بنابراین باید بپرسید که چرا این کشتی را افق میهن کردید که برای چنین شرایطی مناسب نبود؟ “

اسناد تاریخی نشان می دهد که تصمیم شما احتمالاً به دلیل جهل نبوده است. وی در نامه ای که در سال ۶ به همسرش نوشت ، اذعان کرد که Endways به اندازه کشتی های قبلی خود مقاوم نیست. وی حتی اظهار داشت كه پرتوهای مورب در سال ۶ به کشتی قطبی دیگر ، Dewichland اضافه می شوند. همان کشتی که بعداً از شرایط یخی جان سالم به در برد. با این حال ، مشخص نیست که چرا همین اقدامات در مورد اندوها اعمال نمی شود.

دلیل واقعی تصمیم شما برای حرکت با پایان آسیب پذیر اندوها به یخ قطب جنوب هنوز در وضعیت عدم اطمینان است. فشارهای مالی یا محدودیت های زمانی ممکن است درگیر باشد ، اما به عنوان توانمند ، ممکن است هرگز نفهمیم که چرا آن کشتی را افق میهن کردید. اما اکنون ، ما حداقل شواهد قوی تری برای بازسازی این داستان تاریخی با جزئیات بیشتر داریم. “

این مطالعه در مجله Polar Record منتشر شده است.

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا