محیط زیست

برف و کولاک، تندبادهای موقتی و یخبندان اصفهان را فرا می‌گیرد

منصور شه فروش در گفت وگو با خبرنگار افق میهن گفت: آماده است. خوب مدیریت بحران استان اصفهان به دستگاه های امدادی و عملیاتی ارائه دهنده خدمات به ویژه راهداری، شهرداری ها، پلیس راه، جمعیت هلال احمر، شرکت های آزادراه، اورژانس، گاز، آب و فاضلاب، دهیاران و ستاد مدیریت بحران استانداری ها در پی صدور اخطاریه نارنجی اعلام شده است.

وی افزود: بر اساس این هشدار طی امشب تا شنبه با نفوذ سامانه ناپایدار جوی شاهد بارش برف و کولاک، وزش باد شدید موقتی، افت محسوس دما، کاهش دید و لغزندگی جاده ها و جاده های شهری و روستایی خواهیم بود. در مناطق غربی، شمالی و جنوبی استان. و با شدت بیشتری در شهرستان های فریدونشهر، سمیرم، چادگان، گریستن و بویین فکر کردبخش و نواحی خوانسار، گلپایگان، کاشان، نطنز، میمه و محورهای جاده ای مرزی استان اصفهان با استان های چهارمحال و بختیاری، استان های لرستان، مرکزی و کهگیلویه و بویراحمد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: هشدار تراز زرد هواشناسی با پیش بینی وزش باد شدید ناگهانی و کاهش نسبی میانگین دما بین پنج تا ۱۰ درجه در تمامی مناطق استان صادر شده است. استان به ویژه در غرب و ارتفاعات از جمعه تا یکشنبه. استقرار تجهیزات امدادی زمستانی و ماشین آلات سنگین و برف روبی در بزرگراه ها، پایگاه های امداد شهری و روستایی با انبارهای نمک و ماسه مورد توجه قرار گیرد.

این شیشه فروشی خاطرنشان کرد: تقویت امکانات امدادی و تیم های عملیاتی هلال احمر در جاده ها با تامین اقلام ضروری و پیش بینی ظرفیت های اسکان اضطراری مسافران، رعایت اصول ایمنی تردد در محورهای جاده ای و تقویت تجهیزات امدادی زمستانی و زنجیر چرخ به صورت سبک. و خودروهای سنگین با نظارت پلیس. راه ها و جاده ها، اجرای طرح های کاهش خطر ناشی از کولاک و باد شدید با تقویت سازه های ناپایدار در برابر بادهای شدید و پرهیز از صعود به ارتفاعات نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: حفاظت از محصولات و سازه های کشاورزی، گلخانه ها، واحدهای دام و طیور و شبکه های آب و گاز در برابر افت دما، یخ زدگی و وزش باد شدید، رعایت اصول ایمنی در استفاده از دستگاه های حرارت زا و گازسوز با کنترل ایمنی. در نصب و استفاده از بخاری ها و حصول اطمینان از بازکردن مسیر خروج دود از دودکش در اماکن عمومی، کارگاه ها، معادن، مساجد و منازل مسکونی و صرفه جویی در مصرف گاز در تمامی بخش ها از دیگر اقدامات ضروری است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: در این زمینه ۳۲۴ تیم امدادی و ارائه دهنده خدمات ثابت و سیار در مناطق در معرض خطر، محورهای راه روستایی و شهری، پایگاه ها و ایستگاه های راهداری به همراه تجهیزات و ماشین آلات مستقر و تلفن های اورژانس ۱۴۱ جهت اطلاع از وضعیت راه ها، هلال احمر ۱۱۲، اورژانس ۱۱۵، آتش نشانی ۱۲۵، ۱۹۴ امداد گاز، ۱۲۲ امداد آب و فاضلاب، ۱۲۱ امداد برق و نیروی انتظامی ۱۱۰ به صورت شبانه روزی برای پاسخگویی به نیازمندان خدمات رسانی خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا