بانک و بیمه

به‌روزرسانی کد پستی بیمه‌گذاران برای صدور بیمه‌نامه الزامی شد

به گزارش افق میهن، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران امروز (۲ آبان ۱۴۰۴) در اطلاعیه ای رسمی اعلام کرد: با توجه به الزامات جدید سامانه املاک و مسکن کشور، به روز رسانی و تنظیم کد پستی محل سکونت بیمه گذار در زمان صدور بیمه نامه الزامی است و بدون این فرآیند صدور بیمه نامه امکان پذیر نخواهد بود.

این اقدام در راستای اجرای آیین نامه اختصاص «کد منحصر به فرد» و تحقق همپوشانی اطلاعات بیمه ای با داده های سامانه املاک و اسکان است.

در این اطلاعیه آمده است: از این پس صدور بیمه نامه برای بیمه شدگانی که مشخصات سکونت خود را در سامانه املاک و مسکن کشور ثبت نکرده اند، امکان پذیر نخواهد بود. همچنین تاکید می شود شرکت های بیمه و شبکه های توزیع موظفند در هنگام تمدید بیمه نامه ها و یا فراخوان سوابق بیمه شدگان، کد پستی محل سکونت خود را به گونه ای به روز کنند که با داده های سامانه مذکور مطابقت کامل داشته باشد.

در غیر این صورت سامانه صدور بیمه از تخصیص کد یکتا به بیمه نامه جلوگیری کرده و بیمه نامه صادره اعتبار قانونی خود را از دست می دهد.

این رگولاتوری از شرکت های بیمه، کارگزاران و نمایندگان خواست تا اجرای این بیمه نامه را فوری در اولویت قرار داده و ضمن نظارت بر تکمیل اطلاعات مشتریان، از ایجاد اختلال در صدور بیمه نامه جلوگیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا