عملیات پرنده آبی؛ یک استارتاپ آمریکایی میخواهد توییتر را دوباره زنده کند

DiGiato: یک استارتاپ مستقر در ویرجینیا به نام Operation Bluebird دادخواستی رسمی به USPTO ارائه کرده است و از آژانس فدرال خواسته است که علائم تجاری شرکت X را برای کلمات “توئیتر” و “توئیت” لغو کند، زیرا آنها ادعا می کنند که شرکت X این علائم را رها کرده است.
به گزارش آرستچنیکا، در متن این طومار آمده است: برندهای توییتر و توییت به طور کامل از محصولات، خدمات و بازاریابی شرکت ایکس حذف شده اند و این به معنای رها شدن عملی این برند تاریخی و بدون قصد از سرگیری استفاده از آن است. توییتر BIRD زمین گیر شده است.”
توییتر ممکن است با عملیات پرنده آبی به شبکه های اجتماعی بازگردد
در صورت موفقیت، دو تن از رهبران گروه گفتند که عملیات Bluebird قصد دارد یک شبکه اجتماعی به نام Twitter.new راه اندازی کند. اقدامی که ممکن است از پایان سال آینده اجرایی شود. پلتفرم Twitter.new اکنون یک نمونه اولیه فعال دارد و از کاربران دعوت می کند نام کاربری خود را رزرو کنند.
«مایکل پراف»، وکیل اهل ایالت ایلینویز و بنیانگذار عملیات بلوبرد، گفت که در سالهای اخیر شبکههای اجتماعی بیشتری شبیه توییتر شکل گرفته یا رشد کردهاند. از جمله Treads، Bluesky و Mastodon. اما هیچکدام از نظر مقیاس و شناخت برند به اندازه توییتر که قبل از تصاحب ماسک وجود داشت، بزرگ و شناخته شده نیستند.
وی افزود: قطعاً جایگزینهایی وجود دارد، اما فکر نمیکنم در حال حاضر هیچ یک از آنها به اندازهای بزرگ باشد که بتواند تفاوت معناداری در گفتگوی ملی ایجاد کند؛ اما یک توییتر جدید واقعاً میتواند چنین تأثیری داشته باشد.
ایلان ماسک توییتر را در سال ۲۰۲۲ به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خرید. او نام شرکت و هویت برند را از «توئیتر» به «X» تغییر داد. به گفته Operation Bluebird، این تصمیم فرصتی ایجاد کرد تا نام توییتر به عنوان یک نام تجاری متروک در نظر گرفته شود. ماسک در سال ۲۰۲۳ توییت کرد: “ما با برند توییتر خداحافظی خواهیم کرد و به تدریج همه پرندگان نیز خواهند رفت.”










