فناوری

بیش از ۲۰ درصد ویدیوهای پیشنهادی یوتیوب به کاربران جدید، «زبالهٔ هوش مصنوعی» است

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

گاردین نوشت: یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که بیش از ۲۰ درصد از ویدیوهایی که الگوریتم یوتیوب به کاربران جدید پیشنهاد می‌کند، محتوای «AI slop» یا محتوای بی‌کیفیت تولید شده توسط هوش مصنوعی است. ویدیوهایی که فقط برای جذب کلیک و کسب درآمد ساخته می شوند.

بر اساس گزارش افق میهن، شرکت Kapwing پس از بررسی ۱۵۰۰۰ کانال محبوب یوتیوب در جهان، ۲۷۸ کانال را پیدا کرد که به طور کامل به این نوع محتوا اختصاص داده شده است. این کانال ها در مجموع بیش از ۶۳ میلیارد بازدید و ۲۲۱ میلیون مشترک دارند و سالانه حدود ۱۱۷ میلیون دلار درآمد دارند. آزمایش یک حساب کاربری جدید همچنین نشان داد که از ۵۰۰ ویدیوی پیشنهادی اول، ۱۰۴ ویدیوی «تغییر هوش مصنوعی» و حدود یک سوم آن‌ها در دسته محتوای «brainrot» قرار دارند.

این پدیده نشان دهنده شکل گیری یک صنعت جهانی رو به رشد است که پلتفرم هایی مانند یوتیوب، متا و ایکس را به کمک ابزارهای هوش مصنوعی اشباع کرده است. کانال هایی از هند، پاکستان، مصر، آمریکا و برزیل با محتوای عجیب، بی داستان و اعتیادآور خود میلیون ها دنبال کننده را جذب کرده اند – از ماجراجویی میمون ها تا بلایای ساختگی. به گفته محققان، موفقیت این محتوا کمتر به خلاقیت انسان و بیشتر به الگوریتم های توزیع محتوا و آزمون و خطای گسترده پلتفرم ها بستگی دارد. الگوریتم‌هایی که هر چیزی را که «کمی بهتر کار می‌کند» را در مقیاس انبوه بازتولید می‌کنند، حتی اگر کیفیت آن بسیار پایین باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا