ارزهای دیجیتال

خالق واقعی بیت کوین بالاخره شناخته می‌شود؟

به گزارش افق میهن:






دادگاه عالی بریتانیا به ادعای کریگ رایت مبنی بر اینکه او خالق واقعی بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو است، رسیدگی خواهد کرد.



به گزارش افق میهن، دادگاهی در بریتانیا بالاخره به سوال دیرینه علاقه مندان دنیای رمزارز پاسخ خواهد داد. کریگ رایت هشت سال است که ادعا می کند ساتوشی ناکاموتو خالق واقعی بیت کوین است. او اکنون با تیم حقوقی خود در دادگاه بریتانیا در صلح است.

این پرونده توسط ائتلاف ثبت اختراع ارزهای دیجیتال (COPA)، گروهی از شرکت‌های فناوری و ارزهای دیجیتال مطرح شده است. این دادخواست به دنبال به چالش کشیدن ادعای رایت مبنی بر اینکه او مخترع واقعی بیت کوین است، است. سابقه اخیر آن در طرح دعوی حقوقی مالکیت معنوی بر اساس این ادعا تأثیر منفی بر بیت کوین داشته است. COPA از دادگاه خواسته است که رایت ناکاموتو نیست.

بیانیه افتتاحیه دادگاه در روز دوشنبه، پایه و اساس بررسی ادعاهای هر دو طرف را گذاشت. وکیل جاناتان هاف، شاکی پرونده، ادعای رایت را “دروغ آشکار” خواند و از دادگاه خواست که او را از تکرار ادعای خود مبنی بر اینکه او خالق واقعی بیت کوین است، باز دارد. زیرا این ادعا روند بازار را مختل می کند.

رد یا تایید ادعای “خالق واقعی بیت کوین”

در مقابل، دفاع رایت بر اختلافات بین او و شاکیان متمرکز است. رایت همچنین تاکید می کند که نمایش عمومی وجوه خصوصی متعلق به کیف پول های ناکاموتو با “باور اصلی” رایت در مورد پتانسیل حفظ حریم خصوصی ارزهای دیجیتال در تضاد است.

به عنوان شاکی در این پرونده، وظیفه اثبات یا رد این ادعا که رایت خالق واقعی بیت کوین نیست، بر عهده اوست. دفاع رایت به عدم وجود نامزدهای معتبر دیگر برای نقش ناکاموتو اشاره کرد و مدعی شد که COPA هیچ مدرکی مبنی بر اینکه رایت ساتوشی ناکاموتو نیست ارائه نکرده است.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا