ترندهای روز

جذاب‌ترین لهجه دنیا معرفی شد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

بر اساس نظرسنجی جدید از ۶۰۰۰ شهروند بریتانیای کبیر، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، آلمان و ایالات متحده، جذاب ترین زبان دنیا و اروپا مشخص شد.

یک نظرسنجی قبلی که در سال ۲۰۱۷ منتشر شده بود، فرانسوی را جذاب ترین زبان جهان می دانست، اما در نظرسنجی جدید، زبان دیگری جایگزین آن شد.

نظرسنجی امسال نشان داد که ایتالیایی اکنون به عنوان جذاب ترین زبان در جهان رتبه بندی شده است.

بر اساس یک نظرسنجی که توسط پلتفرم آموزش زبان بابل انجام شد، پاسخ دهندگان بین المللی ایتالیایی را به عنوان “سکسی ترین”، “عاشقانه” و “پرشور” زبان ارزیابی کردند.

نوئل وولف، معلم زبان در پلتفرم بابل، به دیلی میل گفت: «ویژگی های خاصی در زبان ایتالیایی وجود دارد که ممکن است به جذابیت آن کمک کند.

وولف افزود: «افزایش و سقوط در زبان ایتالیایی می‌تواند یک کیفیت موسیقایی ایجاد کند که برخی افراد آن را جذاب می‌دانند».

او توضیح داد: «ویژگی‌های آوایی خاصی مانند صداهای چرخشی «r» می‌توانند در ایتالیایی متمایز باشند که بسیاری آن را جذاب می‌دانند.

نتایج نظرسنجی همچنین نشان داد که آلمانی به عنوان “مستقیم” ترین زبان و انگلیسی بریتانیایی به عنوان “محترم ترین” زبان افق میهن شده است.

بیش از دو سوم بریتانیایی‌هایی که در این نظرسنجی شرکت کردند، گفتند که احساس می‌کنند اگر شریک عاشقانه‌شان زبان مادری متفاوتی داشته باشد، یادگیری این زبان به ایجاد ارتباط عاطفی قوی‌تری بین آنها کمک می‌کند.

با این حال، بیش از یک چهارم بریتانیایی ها گفتند که شنیده اند “دوستت دارم” در زبان مادری خود به معنای بیشتر است.

نظرسنجی این موسسه در سال ۲۰۱۷ از ۱۵۰۰۰ نفر، فرانسوی را به عنوان جذاب ترین زبان و لهجه شناسایی کرد و ایتالیایی در آن سال در رتبه دوم قرار گرفت.

پتی آدانک، استاد ادراک و تولید گفتار در کالج لندن در این زبان، گفت: انگلیسی زبان ها به ملودی زبان هایی مانند فرانسوی و ایتالیایی جذب می شوند.

او افزود که در مقایسه، زبان‌هایی مانند تایلندی یا ماندارین می‌توانند خشن به نظر برسند، زیرا از تمایزات لحنی استفاده می‌کنند و بسیار غیرطبیعی و غیرمنتظره به نظر می‌رسند.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا