اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1402/11/20 |برنت 81 دلار و 65 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت نفت در نخستین ساعات معاملات روز جمعه افزایش یافت و در آستانه افزایش هفتگی قرار دارد. پس از رد پیشنهاد آتش بس از سوی رژیم صهیونیستی، تنش ها در خاورمیانه ادامه دارد.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد افزایش به ۸۱ دلار و ۶۵ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۰۹ درصد افزایش با ۷۶ سنت و ۲۹ سنت معامله شد.
قیمت نفت روز گذشته در پی بمباران مرزهای جنوبی شهر رفح توسط نیروهای صهیونیستی حدود ۳ درصد افزایش یافت. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، پیشنهاد آتش بس در غزه را رد کرد.
این تنش ها قیمت نفت را بالا نگه داشته است. هر دو نفت برنت و نفت خام آمریکا در آستانه افزایش ۵.۷ درصدی قیمت در هفته گذشته هستند.
نماینده حماس روز پنجشنبه برای میانجیگری با مصر و قطر وارد قاهره شد.
اگرچه درگیری ها باعث افزایش قیمت نفت شد، اما این موضوع بر تولید تاثیری نداشت.
از سوی دیگر درگیری در اوکراین و حملات پهپادی به پالایشگاه های روسیه و همچنین بسته شدن فنی پالایشگاه های این کشور باعث شد روسیه در ماه فوریه بیش از برنامه ریزی شده نفت صادر کند. بنابراین تعهد این کشور به کاهش تولید طبق توافق اوپک پلاس زیر سوال می رود.
بر اساس توافق کاهش تولید با سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس، روسیه متعهد شده است تولید خود را در ۹.۵ میلیون بشکه در روز ثابت نگه دارد. این کشور همچنین ۳۰۰ میلیون و ۲۰۰ هزار نفت خام و سوخت خود را به صورت داوطلبانه صادر می کند. ۱۰۰۰ بشکه در روز کمتر از میانگین می تا ژوئن ۲۰۲۳ است.
انتهای پیام/۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا