اخبار اقتصاد ایران

افزایش 200 میلیون تومانی قیمت 2 خودرو بهمن موتور

شرکت بهمن انجین در زمستان امسال دو محصول خود را حدود ۲۰۰ میلیون تومان افزایش داده در حالی که مجوز این افزایش قیمت را از شورای رقابت دریافت نکرده است.

افق میهن به نقل از فارس; شرکت بهمن موتور فروش فوری ۲ دستگاه خودرو مونتاژ شده (چینی) از دیروز (دوشنبه ۲۳) بهمن) به ثبت نام کنندگان در سامانه یکپارچه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ و این ثبت نام تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه سوم باز است. اسفند ادامه دارد. بر اساس این اطلاعیه قیمت Fidelity Prime Type 1 13,310,000,000 ریال و قیمت Fidelity Prime Type 2 13,353,000,000 ریال تعیین شده است.
در اطلاعیه این شرکت خودروسازی آمده است: با توجه به موعد تحویل محصول فیدلیتی در طرح فروش ویژه (تحویل ۹۰ روز کاری) و تحویل این خودرو در سال ۱۴۰۳ کلیه هزینه های مربوط به بدهی دولت است. اعم از بیمه، مالیات و عوارض شماره گذاری، پلاک، مالیات بر ارزش افزوده و … در جدول فوق محاسبه شد و پس از نهایی شدن و اعلام این هزینه ها توسط مراجع ذیصلاح در سال ۱۴۰۳، پرداخت مابه التفاوت این مبلغ به مبلغ ۱۴۰۳ رسید. مسئولیت مشتریان بوده و توسط آنها پرداخت شده است. خواهد بود.

این در حالی است که در اطلاعیه فروش آبان ماه جاری قیمت مصرف کننده Fidelity Prime Type 1 11,235,000,000 و Fidelity Prime Type 2 11,488,000,000 تعیین شده بود.


همچنین در اطلاعیه فروش شهریور در ماه این شرکت خودروسازی، قیمت مصرف کننده فیدلیتی پرایم تیپ ۱ ۱۱,۲۳۵,۰۰۰,۰۰۰ و Fidelity Prime Type 2 11,488,000,000 تعیین شد. مقایسه قیمت این خودروها نشان می دهد که قیمت مصرف کننده این خودروها در آبان ماه نسبت به شهریور ماه تغییر نکرده است. همچنین قیمت پایه (قیمت کارخانه) خودروی ۵ نفره فیدلیتی تیر در این ماه بر اساس اعلام شورای مسابقات ۹۹۱,۰۸۲,۰۰۰,۰۰۰ ریال و قیمت پایه خودروی ۷ نفره فیدلیتی بر اساس اعلام شورای مسابقات ۱۰,۱۳۶,۶۵۳,۵۲۶ ریال در تیرماه امسال تعیین شد.


اما مقایسه قیمت عرضه مصرف کننده این خودرو بهمن این ماه نسبت به آبان ماه و شهریور یعنی قیمت فیدلیتی پرایم تیپ یک در می باشد بهمن ماه نسبت به آبان ماهیانه ۲,۰۷۵,۰۰۰,۰۰۰ ریال و قیمت Fidelity Prime Type 2 نیز ۱,۸۶۵,۰۰۰,۰۰۰ افزایش یافته است. افزایش قابل توجه قیمت این دو خودرو توسط خودروساز در حالی رخ داده است که یک منبع آگاه در شورای رقابت به خبرنگار فارس گفت: مجوز افزایش قیمت به خودروسازان داخلی و مونتاژی داده نشده است و قیمت گذاری خودرو همچنان بر اساس ۵۴۳ است. مصوبه شورای رقابت به گفته وی، تغییری در قیمت گذاری خودرو ایجاد نشده و خودروسازان همچنان موظف به رعایت قیمت های اعلام شده از سوی شورای رقابت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا