اخبار اقتصاد ایران

شرایط فروش خودرو نو و کارکرده

شرایط فروش خودروهای نو و کارکرده برای کسانی که قصد ورود موقت یا حتی دائمی به این بازار را دارند یک ضرورت است.

در آشفته بازار کشورمان خرید و فروش خودروهای نو و کارکرده دغدغه جدی کسانی است که شغلشان دلالی نیست و برای نیازهای شخصی خودرو می خرند و یا بنا به ضرورت می خواهند خودروی خود را بفروشند. یک روز قیمت ها آنقدر بالا می رود که هر لحظه تاخیر در خرید خودرو معادل ضرر است و روز دیگر قیمت ها کاهش می یابد و مشتری در بازار وجود ندارد و فروشنده مجبور می شود ماشین خود را زیر قیمت بفروشد.

در چنین شرایطی بررسی شرایط خرید و فروش خودرو به ویژه شرایط فروش خودروهای نو و کارکرده برای کسانی که قصد ورود موقت یا حتی دائمی به این بازار را دارند یک ضرورت است. شرکت های مختلف هر از چند گاهی شرایط خاصی را برای فروش خودروهای خود ارائه می دهند و برخی از شرکت ها و نمایشگاه ها نیز طرح های متفاوتی را برای تعویض و فروش اقساطی در نظر می گیرند تا بیشترین مشتری را برای خود جذب کنند.

فروش اقساطی ماشین نو و دست دوم

در شرایطی که وضعیت اقتصادی ثبات ندارد و تورم روز به روز در حال افزایش است، خرید اقساطی خودرو یکی از منطقی ترین کارهایی است که هر خریداری می تواند انجام دهد. کسانی که نمی توانند از بانک وام بگیرند و پول کافی برای خرید یکجا ماشین مورد نظرشان را به صورت نقدی ندارند، می توانند گزینه خرید اقساطی را به طور جدی در نظر بگیرند.

البته در خرید اقساطی خودرو حتما به شرایط شرکت لیزینگ توجه کنید. برای مثال دقت کنید که هنگام تحویل خودرو، آن را بررسی کنید تا رنگ نداشته باشد. یا قدمت شرکت را بررسی کنید و اعتبار آن را زیر ذره بین بگذارید، زیرا بسیاری از شرکت های لیزینگ در میانه راه منحل می شوند و دست خریداران خودرو را به طور خلاصه می گذارند.

فروش اقساطی خودروهای دست دوم

تا همین چند سال پیش فقط امکان خرید اقساطی خودروهای صفر کیلومتر وجود داشت. اخیرا شرایط اقتصادی به حدی رسیده است که افراد زیادی مجبور به خرید خودروی دست دوم می شوند اما نمی توانند هزینه همان خودروی دست دوم را به یکباره پرداخت کنند. بنابراین، برنامه ریزی برای فروش خودروهای دست دوم به صورت اقساطی توسط نمایشگاه ها و شرکت های مختلف خودرو ارائه می شود.

در این طرح ها مبلغی از کل پول خودرو در همان ابتدا و مابقی وجه در اقساط مختلف (از ۱۲ تا ۶۰ ماه) دریافت می شود. البته این طرح های فروش موفقیت های زیادی دارند اما چون علاقه آنها بسیار زیاد است توصیه می کنیم از قبل فکر کنید تا بعدا پشیمان نشوید که چرا پول بسیار بسیار بیشتر از قیمت نقدی ماشین می دهید. به نمایشگاه!

چرا خرید و فروش اقساطی خودرو؟

در شرایطی که کشور حداقل در کوتاه مدت با تورم اقتصادی مواجه است، مشارکت در طرح اقساطی خودرو در نهایت می تواند حتی سرمایه خریداران را افزایش دهد. حالا می پرسی چطوری؟ در زیر توضیح داده ایم:

همه ما می دانیم که وقتی قیمت ها ماه به ماه افزایش می یابد، قیمت خودرویی که با اقساط نرخ ثابت خریداری می شود، حتی از ترکیب قیمت خرید به اضافه سود وام تا پایان اقساط بیشتر خواهد شد.

یعنی اگر در زمان خرید مثلا بهمن ۱۴۰۲ پیش پرداخت ۱ میلیارد و قسط با سود ۱ میلیارد (مبلغ نهایی ماشین ۲ میلیارد می شود) قیمت خودرو مثلا در یکی دو سال آینده ممکن است به بیش از ۲.۵ میلیارد و این یعنی سود در زمان خرید اقساطی.

خرید خودروهای صفر کیلومتر به صورت مشروط

خرید خودروهای صفر کیلومتر به صورت مشروط

متاسفانه در حال حاضر خرید خودروهای خارجی صفر کیلومتر از برندهای معتبر بسیار سخت است و شرکت های واردکننده عملا خودروهای خود را به این شکل نمی فروشند.

به عبارتی خرید خودروهای خارجی صفر از برندهای معتبر از شرکت های واسطه امکان پذیر است و خود نمایندگی ها مستقیماً خودروهای خود را به صورت پیش فروش و مشروط به فروش نمی رسانند. فقط چند خودروی چینی صفر کیلومتر به صورت شرطی به فروش می رسد که آن هم با سود سنگین.

در این شرایط، کسانی که به دنبال خرید خودروهای جدید خارجی هستند و می خواهند وضعیت خودرو را از بین ببرند، باید از شرکت های واسطه، نمایشگاه های خودرو و یا از پلتفرم های آنلاینی که خودرو را از مالک خریداری کرده و به صورت شرطی عرضه می کنند، خرید خود را انجام دهند. .

شرایط خرید خودرو پیش فروش

زمانی که شرکتی خودروی خود را به صورت اقساطی می فروشد معمولا سود سنگینی بابت آن دریافت می کند تا در شرایط ناپایدار اقتصادی ریسک فروش خودروهای دست دوم و نو را بپذیرد.

این سود گاهی آنقدر زیاد است که مثلا برای خرید هیوندای توسان ۲۰۱۸ علاوه بر پرداخت ۱.۸ میلیارد تومان به عنوان پیش پرداخت، باید ماهیانه بیش از ۸۰ میلیون اقساط بپردازید; آن هم به مدت ۴۸ ماه (اطلاعات به دست آمده از یکی از شرکت های خارجی فروش اقساطی خودرو در بهمن ۱۴۰۲).

فروش فوری ماشین نو و دست دوم

فروش فوری ماشین نو و دست دوم

اگر صاحب خودرو هستید و می خواهید خودروی خود را در اسرع وقت بفروشید، توصیه می کنیم به جای بردن خودرو به نمایشگاه و معامله با یک فروشنده، آگهی خود را در سایت های آنلاین خرید و فروش خودرو قرار دهید.

همچنین می توانید بلافاصله خودرو خود را در پلتفرم های تخصصی معاملات خودرو مانند Car 45 بفروشید. به این ترتیب به جای اینکه مجبور باشید خودرو خود را با قیمتی کمتر از ارزش واقعی آن بفروشید، می توانید خودرو را در یک فرآیند شفاف و برد-برد معامله کنید.

طرح تعویض خودروی کارکرده با مدیران خودروهای جدید

مدیران خودرو طرح جالبی تحت عنوان جایگزینی خودروهای فرسوده با نو دارند. در این طرح کلیه دارندگان خودروهای ام وی ام، چری و فونیکس که سال ساخت آنها از سال ۱۳۹۲ به بعد می باشد و همچنین کلیه خودروهای سواری سایر برندهای ایرانی و وارداتی که بیش از ۱۰ سال از عمر آنها نمی گذرد می توانند خودروی فرسوده خود را تعویض کنند. با خودروهای صفر کیلومتر (از یکی از برندهای تحت پوشش مدیران خودرو) در طرح تعویض مدیر خودرو.

متقاضیان شرکت در این طرح ابتدا باید در سایت ایرانیان خودرو درخواست ثبت کنند. سپس در روز مشخص شده باید به نمایندگی مراجعه کنید تا قیمت گذاری خودرو آنها توسط کارشناس رسمی دادگستری انجام شود. به این ترتیب آنها می توانند خودروهای دست دوم را بفروشند و مدیران خودرو نیز خودروهای دست دوم آنها را خریداری می کنند.

این ماشین کارکرده به عنوان پیش پرداخت ماشین نو محسوب می شود. پس از آن متقاضی می تواند با انتخاب خودروی مورد نظر و شرایط خرید آن، خودروی جدید خود را با استفاده از تسهیلات لیزینگ تحویل بگیرد.

بهترین بستر برای فروش خودروهای دست دوم

به عنوان یک مالک خودرو، شما چندین راه برای فروش خودروی دست دوم خود دارید: به نمایشگاه بروید و خودرو را در معرض دید عموم قرار دهید تا خریدار برای آن پیدا کنید. دیگری این است که ماشین خود را به یک فروشنده بفروشید. گزینه دیگر عرضه آنلاین خودرو است تا مشتری از طریق آن پیدا شود و خودرو بدون واسطه به فروش برسد.

این آخرین راه حل بهترین راه است. چون درگیر «معامله» نمی شود و مشتری مدام به ماشین نمی زند. اصولاً خرید و فروش مستقیم که دو طرف فروشنده و خریدار هستند، هم مسیر را کوتاه می کند و هم روند معاملات را شفاف تر می کند.

در پلتفرم های آنلاین محدودیت زمانی یا مکانی وجود ندارد و افراد مناطق مختلف می توانند تبلیغ شما را ببینند. به این ترتیب مخاطب خودرو بیشتر می شود و امکان فروش خودرو افزایش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا