اخبار اقتصاد ایران

امضای قرار داد سرمایه گذاری احداث مخازن ۴۰ هزار تنی روغن در مجتمع بندری انزلی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان اعلام کرد:

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان از امضای قرارداد سرمایه گذاری برای ساخت ۴۰ هزار تن مخازن روغن خام خوراکی در مجتمع بندری انزلی خبر داد.

افق میهن، حسین یونسی از امضای قرارداد سرمایه گذاری برای ساخت ۴۰ هزار تن مخازن نفتی در مجتمع بندری انزلی خبر داد. ساخته شده است

وی افزود: این قرارداد در قالب BOT و ۲۰ ساله است و اجرای آن بر اساس آخرین روش ها، ضوابط و دستورالعمل های جذب سرمایه گذار در سازمان بنادر دریانوردی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه در این پروژه پس از اتمام فازهای مطالعاتی، طرفین قرارداد امضا کرده اند، خاطرنشان کرد: ظرفیت فعلی مخازن نفت مجتمع بندر انزلی ۱۶ هزار تن است و با ساخت از این سیلوها ظرفیت در جای مخازن این نوع کالا به ۵۶ هزار تن خواهد رسید.

با بیان اینکه چهار سال از امضای آخرین قرارداد سرمایه گذاری این اداره کل با بخش خصوصی می گذرد، این قرارداد منعقد و نهایی شده است، گفت: با احداث این مخازن برای ۴۸ نفر اشتغال ایجاد می شود.

لازم به ذکر است که این تفاهم نامه در تاریخ ۲۸ به امضا رسید آذر ماه سال جاری مصادف شد با روز ملی حمل و نقل و توسعه دریامحور با حضور وزیر راه و شهرسازی و استاندار گیلان که منجر به عقد قرارداد شد.

قرارداد ساخت، بهره برداری و واگذاری یا BOT نوعی قرارداد اقتصادی است که معمولاً بین دولت ها و سازمان های متولی اقتصاد از یک سو و شرکت های بخش خصوصی از سوی دیگر منعقد می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا