فناوری

توافق غول‌های فناوری برای مبارزه با تاثیر مخرب هوش‌ مصنوعی بر افق میهنات کشورها

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

گروهی متشکل از ۲۰ شرکت فناوری توافق کردند که برای مقابله با نفوذ محتوای فریبنده تولید شده توسط هوش مصنوعی در افق میهنات در سراسر جهان با یکدیگر همکاری کنند. ابتکار جدیدی که در کنفرانس امنیتی مونیخ رونمایی شد.

به گزارش رویترز، این شرکت ها از جمله OpenAI، Microsoft، Meta و Adobe متعهد شده اند که به طور مشترک با دستکاری محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در مقاطع مختلف در طول افق میهنات مبارزه کنند.

این ابتکار که برای اولین بار در کنفرانس امنیتی مونیخ رونمایی شد، شامل همکاری در ابزارهایی برای شناسایی محتوای گمراه کننده هوش مصنوعی، کمپین های آگاهی عمومی و اقدام علیه چنین محتوایی است.

اگرچه توافقنامه فاقد جدول زمانی مشخص برای اجرا است، نیک کلگ، رئیس امور جهانی متا، بر اهمیت تعهد مشترک اعضای ائتلاف برای رسیدگی به محتوای گمراه کننده هوش مصنوعی تاکید کرد.

تاثیرگذاری محصولات هوش مصنوعی در افق میهنات روز به روز بیشتر می شود و تمرکز این توافق بر مبارزه با اثرات مضر این فناوری در تولید عکس ها، فیلم ها و صداهای جعلی یا گمراه کننده و پخش در فضای مجازی خواهد بود.

پیش از این، آمازون، گوگل، متا، مایکروسافت و سایر شرکت های پیشرو در توسعه فناوری هوش مصنوعی توافق کرده بودند که مجموعه ای از اقدامات ایمنی مرتبط با هوش مصنوعی را با نقش مدیریت جو بایدن دنبال کنند.

در همین حال، کاخ سفید اعلام کرده است که تعهدات داوطلبانه هفت شرکت بزرگ فناوری آمریکایی را برای اطمینان از ایمن بودن محصولات هوش مصنوعی آنها قبل از انتشار و توزیع تضمین کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا