فناوری

اگر موبایل‌ به آب افتاد آن را داخل برنج بگذاریم یا نه؟ اپل بالاخره پاسخ داد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وقتی موبایلتان خیس شد یا داخل آب افتاد اطرافیان به شما توصیه کردند آن را در کیسه برنج قرار دهید تا آب اضافی دستگاه خارج شود.

حتی اگر در آن لحظه کسی همراه شما نباشد، با جستجو در اینترنت متوجه می شوید که برخی از سایت ها نیز این روش را برای ذخیره گوشی شما ارائه می دهند.

به گفته هک، قرار دادن گوشی یا دستگاه خیس در برنج خشک و نپخته رطوبت را جذب کرده و از بین می برد و به شما امکان می دهد با خیال راحت دستگاه را دوباره روشن کنید. البته این سایت در ادامه نوشت که این روش آزمایش علمی نشده است.

از طرفی برخی از سایت ها هشدار داده اند که با این کار ممکن است گرد و غبار برنج وارد گوشی شما شده و به آن آسیب برساند.

این روش مدت هاست که به محل بحث و اختلاف نظر کاربران تلفن همراه تبدیل شده است. در نهایت اپل با ورود به این موضوع به این سوال پاسخ داد.

این شرکت در دستورالعمل‌های به‌روزرسانی شده درباره این که وقتی هشدار خیس بودن تلفنتان دریافت می‌کنید، به این موضوع پرداخته است.

اولین توصیه آنها این است که تلفن همراه خود را از برق بکشید (اگر به برق وصل است و در حال شارژ است) و لوازم جانبی آن را جدا کرده و به آرامی تکان دهید تا مقداری از آب داخل گوشی خارج شود و بعد از نیم ساعت دوباره آن را روشن کنید. از آن استفاده کنید

اپل همچنین گفت که اگر دوباره هشدار گوشی را مشاهده کردید، دستگاه شما همچنان رطوبت دارد. بنابراین اپل توصیه کرده است که آن را تا یک روز در مکانی خشک با جریان کمی هوا قرار دهید.

این شرکت همچنین به اشتباهاتی اشاره می کند که هرگز نباید هنگام خیس شدن گوشی یا لوازم جانبی خود انجام دهید، از جمله خشک کردن گوشی با منبع حرارت خارجی یا هوای فشرده مانند سشوار، خشک کردن کانکتور با فرو بردن آن در حوله کاغذی یا پنبه. سواب، و قرار دادن آن در کیسه برنج.

اپل اضافه کرد: آیفون خود را در کیسه برنج قرار ندهید، انجام این کار باعث می شود ذرات کوچک برنج به آیفون شما آسیب برساند.

سایت هک می گوید که ایده خشک کردن وسایل الکترونیکی در کیسه برنج در دهه ۱۹۴۰ برای خشک کردن فیلم مطرح شد و حتی در آن زمان نیز اشاره شد که سیلیس موثرتر از برنج است.

در یک آزمایش نیمه علمی در سال ۲۰۱۴، یک وبلاگ نویس تلاش کرد تا این موضوع را بررسی کند و جذب آب برنج، کوسکوس، بلغور جو دوسر، سیلیکاژل و بستر گربه را با اسفنج های مرطوب مقایسه کرد.

به گفته این وبلاگ، آنها به این نتیجه رسیدند که برنج نپخته بدترین گزینه در بین همه گزینه های آزمایش شده است و کمترین مقدار آب را در ۲۴ ساعت جذب می کند.

این وبلاگ همچنین نوشت که اسفنجی که در هوای آزاد رها می شود عملکرد بهتری از عوامل خشک کننده دارد و آزمایش کنندگان را به این نتیجه رساند که احتمالاً بهتر است فقط تلفن خود را در هوای آزاد قرار دهید.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا