ارزهای دیجیتال

اقبال ایرانیان به بازار رمز ارز به سطح بورس سال ۹۹ می‌رسد؟

به گزارش افق میهن:






به گفته کارشناسان، بازار ارزهای دیجیتال در ایران میلیون ها کاربر را به خود جذب کرده و گردش مالی بالایی دارد، اما آیا منافع عمومی در سال ۲۰۱۹ به سطح بازار سهام خواهد رسید؟



به گزارش افق میهن، فضای کریپتوکارنسی و خرید و فروش ارزهای دیجیتال در ایران از بدو پیدایش تاکنون با موانع و ابهامات زیادی همراه بوده است. این یک فضای خاکستری و مبهم برای این منطقه ایجاد کرد.

اما رشد جهانی بازار رمزارزها و دستیابی به مزیت های فراوان در این زمینه باعث شد تا روند رو به افزایش ارزهای دیجیتال در ایران و سرمایه گذاری افراد زیادی در این بازار صورت گیرد. البته آمار و اطلاعات دقیقی از تعداد کاربران و حجم بازار ارزهای دیجیتال در کشور وجود ندارد، اما کارشناسان معتقدند میلیون ها کاربر ایرانی در کوتاه مدت یا بلندمدت در این حوزه فعال بوده و یا هستند.

منطقه خاکستری حاکم بر بازار ارزهای دیجیتال

با این وجود، صنعت ارزهای دیجیتال و بازار ارزهای دیجیتال در ایران با چالش‌ها و ابهاماتی در حوزه قانون‌گذاری و سیاست‌گذاری مواجه است و برخی تصمیم‌ها و محدودیت‌های یک شبه بر فعالیت‌ها در این حوزه تأثیر می‌گذارد.

امید فدوی یکی از فعالان حوزه رمزنگاری در مراسمی که چهارشنبه دوم برگزار شد اسفند وی در خصوص آینده بازار ارزهای دیجیتال در چنین شرایطی گفت: از ابتدای ورود ارزهای رمزپایه در ایران، بحث هایی در مورد قانون گذاری مطرح شده بود، اما به نظر می رسد دولتمردان می خواهند این حوزه در تاریکی باقی بماند. زیرا آنها هیچ قانونی ندارند “ما هنوز می خواهیم آن را وضع و برقرار کنیم و سعی کنیم آن را ریشه کن کنیم زیرا آنها می دانند که چقدر در نظر مردم جدی است.”

همچنین در پاسخ به این سوال که آیا مردم ریسک ارزهای دیجیتال را می پذیرند یا خیر، پاسخ داد: «متاسفانه یا خوشبختانه، زمانی که بازاری در ایران رونق می گیرد، عموم مردم بدون در نظر گرفتن هر گونه ریسکی از آن حمایت می کنند.» دلیل اصلی این موضوع ایده ثروتمند شدن است. یک شبه به همین دلیل گاهی اوقات به دلیل ناآگاهی مردم و تبلیغات غیر واقعی توسط برخی سودجویان ارزهای رمزنگاری شده، خطر و آسیب برای افراد افزایش می یابد. با این حال، این حوزه همچنان در ایران در معرض دید عموم است.»

پذیرش عمومی ارز دیجیتال در ۵ سال

وی گفت: شاید بتوان شادی عمومی در ایران نسبت به ارزهای دیجیتال را با شادی عمومی مردم نسبت به بورس در سال های ۱۹۹۸ و ۱۹۹۹ مقایسه کرد که البته به عملکرد رسانه ها نیز بستگی دارد. جابجایی بخش ارزهای دیجیتال در رادیو و تلویزیون است و ارزهای دیجیتال عمدتاً در فضای مجازی تبلیغ و معرفی می شوند.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا