ترندهای روز

حقایقی جالب و خواندنی درباره دنیا که باورنکردنی به نظر می رسند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

خودتان را برای خواندن برخی از حقایق آماده کنید که ممکن است در ابتدا غیر قابل باور به نظر برسند، اما قطعا واقعی هستند. این حقایق خواندنی درک ما را از دنیای اطرافمان گسترش می دهد.

۱- شما نمی توانید فقط یک خوکچه هندی در سوئیس داشته باشید. در واقع این خلاف قانون است. شما باید از حداقل دو خوکچه هندی مراقبت کنید، زیرا این موجودات کوچک پشمالو نیاز به همراهی دارند تا احساس تنهایی نکنند.

۲- کسانی که در دهه ۱۹۹۰ به دنیا آمدند در دو هزاره و دو قرن مختلف زندگی کردند.

۳- «پینکی» دلفین صورتی رودخانه ای که چیزی تا انقراضش باقی نمانده است، به تازگی دلفین صورتی به دنیا آورده است که وراثت جهش ژنتیکی منحصر به فردش را ثابت می کند.

حقایق جالب و خواندنی درباره جهان که باور نکردنی به نظر می رسد

۴- کلئوپاترا، ملکه معروف مصر باستان، از نظر زمانی به ساخت اولین آیفون نزدیکتر است تا ساخت اهرام بزرگ مصر. حتما تعجب می کنید، اما ملکه مصر باستان بیشتر وقت خود را با استیو جابز می گذراند تا با سازندگان اهرام مصر.

۵- رکورد بیشترین فاصله بین تولد ۲ فرزند دوقلو ۹۰ روز است.

۶- پروانه ها با پای خود طعم و مزه می کنند.

۷- سلفی اختراع امروزی ها نیست. اولین سلفی تاریخ در سال ۱۸۳۹ توسط شخصی به نام رابرت کورنلیوس ثبت شد.

حقایق جالب و خواندنی درباره جهان که باور نکردنی به نظر می رسد

۸- موش ها با قلقلک دادن هم می خندند.

۹- سیب، سیب زمینی و پیاز همه طعم یکسانی دارند. شاید عجیب به نظر برسد، اما اگر هنگام چشیدن بینی خود را بگیرید و چشمان خود را ببندید، نمی توانید آنها را از هم تشخیص دهید.

۱۰- اگرچه بادام و هلو گونه های کاملاً متفاوتی هستند اما در واقع از یک خانواده هستند. آنها مانند خویشاوندان دور هستند که دارای یک شجره خانوادگی مشترک هستند.

۱۱- نهنگ ها به صورت عمودی و نزدیک سطح آب چرت می زنند. آنها یک چشم خود را باز نگه می دارند و نیمی از مغزشان هوشیار می ماند. این موجودات دریایی فقط ۱۰ تا ۱۵ دقیقه می خوابند.

حقایق جالب و خواندنی درباره جهان که باور نکردنی به نظر می رسد

۱۲- دندان های انسان به اندازه دندان کوسه قوی است.

۱۳- نام نماد # که همه ما به آن هشتگ می گوییم در واقع هشتگ نیست. نام رسمی این علامت Octothorpe است.

۱۴- «سوپرفتیشن» پدیده نادری است که در آن زن در دوران بارداری دوباره باردار می شود. این زمانی اتفاق می افتد که تخمک دوم آزاد می شود و بارور می شود و در رحم کاشته می شود.

۱۵- امروزه سگ های پاگ به دلیل مشکلات پزشکی شدیدی که این نژاد سگ از آن رنج می برد، متفاوت از سایر نژادهای سگ به حساب می آیند. پاگ ها در معرض خطر بالای مشکلات تنفسی و بینایی هستند که سلامت کلی آنها را تهدید می کند.

حقایق جالب و خواندنی درباره جهان که باور نکردنی به نظر می رسد

۱۶- هر بار که برگه پاسور را می برید، احتمالاً اولین فردی در تاریخ هستید که برگه های پاسور را به آن ترتیب خاص برش داده اید.

۱۷- اتم های اکسیژنی که اکنون در ریه های ما هستند و همچنین کربن در ماهیچه های ما، کلسیم در استخوان ها و آهن در خون ما همگی در ستارگان ایجاد شده و پس از انفجار آنها در جهان پراکنده شدند. این بدان معناست که همه ما نیمه بیگانه هستیم و از غبار ستاره ای ساخته شده ایم.

۱۸- نزدیکترین فرد از سمت چپ به شما نیز دورترین فرد از سمت راست شما محسوب می شود.

۱۹- بیشتر مردم نمی دانند که چراغ راهنمایی بزرگتر از آن چیزی است که به نظر می رسد.

حقایق جالب و خواندنی درباره جهان که باور نکردنی به نظر می رسد

۲۰- بزاق انسان حاوی مسکن طبیعی به نام اوپیورفین است که ۶ برابر مورفین موثرتر است. علاوه بر این، اپیورفین می تواند اثرات ضد تشنج و ضد افسردگی داشته باشد.

۲۱- هیچ بویی را در خواب حس نمی کنید.

۲۲- هر سال ۹۸ درصد شما یک فرد جدید می شوید. این به دلیل تعداد اتم های جدیدی است که بدن شما در یک سال به دست می آورد.

۲۳- یک ابر معمولی نزدیک به ۵۰۰ تن وزن دارد که معادل وزن ۱۰۰ فیل است. وزن ابرهای طوفانی معادل وزن ۲ هزار فیل است. دانشمندان وزن ابرها را با توجه به اندازه و مقدار آب درون آن محاسبه کردند.

بین ۲۴ تا ۶۰ سالگی نیمی از جوانه های چشایی خود را از دست خواهید داد. این باعث از بین رفتن توانایی تشخیص طعم شیرین، شور، ترش و تلخ می شود.

۲۵- اگر در دوران بارداری آسیبی به اندام های داخلی مادر وارد شود، کودک در رحم او سلول های بنیادی خود را به محل آسیب دیده می فرستد تا روند بهبودی تسریع شود.

۲۶- سن شما در واقع تعداد دفعاتی است که دور خورشید دور زده اید.

منبع: روزیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا