فرهنگ و هنر

روش انتقال سریع و رایگان سود و اصل سهام عدالت متوفیان به وراث


افق میهن –

وراث سهام عدالت متوفی از طریق شعب ۴ بانک و دفاتر ۴۴ کارگزار منتخب در سراسر کشور می توانند تا روز دهم اصل و سود سهام عدالت متوفی را به سرعت و به صورت رایگان واگذار کنند. اسفند در ماه جاری برای دریافت سود این سهام تا پایان سال جاری انجام شود.

به گزارش سنا، بر اساس این گزارش، کلیه خدمات مربوط به واگذاری سهام عدالت متوفی به وراث در ۴ بانک و ۴۴ کارگزار منتخب رایگان بوده و نیازی به پرداخت وجه نیست.

بر اساس این گزارش، وراث متوفی سهام عدالت پس از مراجعه به درگاه ذینفع بازار سرمایه به نشانی «ddn.csdiran.ir» و تعیین زمان تشکیل پرونده نسبت به آغاز فرآیند واگذاری سهام عدالت متوفی به وراث به بانک های ملی، ملت مراجعه کنند. پارسیان و تجارت» و کارگزاری های منتخبی مانند «معاملات آرتان، توسعه فردا، آتیه، سهام پوزهان، دانایان پارس، سهام آبتین، توسعه اندیشه دانا، آرمان تدبیر نقش جهان، شاخص بورس، سهم آشنا، سوآفرین، سرمایه گذاری ملی، آراد ایرانیان، فارابی، چکش، آسمان، نماد شاهدان، آگاه، شاخص سرمایه، مفید، نهایی، پویا، رابین هوشمند، شهر، برنامه ریزان فردا، کاریزما، اندیشه و بینش مترقی، بورس، ملت های پویا، آرمون بورس، آپادانا، اقتصاد بیدار، کارشناسان، کالاهای خاورمیانه، بانک سامان، رفاه، سپه، پاسارگاد، انصار، تجارت، ملت و پارسیان، ملی و کارآفرین”

نحوه انتقال سهام متوفی به وراث

این گزارش می افزاید، با راه اندازی سامانه «میراث» در ۱۵ آبان در ماه جاری، شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه که با حضور مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در حاشیه نمایشگاه کیش اینوکس رونمایی شد، تسهیلات واگذاری سهام متوفیان به آنها را تسهیل کرد. وارثان

ضمناً یکی از وراثی که باید اعدام شده باشد باید ابتدا به آدرس «ddn.csdiran.ir» وارد درگاه یکپارچه مشمولین بازار سرمایه و در مرحله بعد با وارد شدن به قسمت «حقوق متوفی» وارد شود. با وارد کردن کد ملیت و تاریخ تولد متوفی در قسمت «استعلام زمان تشکیل پرونده» اطلاعات لازم را در مورد زمان تشکیل پرونده و نوع دارایی متوفی به دست آورده اند، پس از آن در صورت تایید زمان تشکیل پرونده می توانند به هر یک از دفاتر کارگزاری و بانک های منتخب مراجعه کنند. و در پایان پس از تشکیل پرونده در یکی از دفاتر، امکان پیگیری پرونده از طریق قسمت «استعلام وضعیت پرونده» در درگاه یکپارچه برای کلیه وراث قابل مشاهده خواهد بود.

مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده

بر اساس گزارش مجلس سنا، وراث باید قبل از مراجعه به دفاتر کارگزاری یا شعب بانک های مورد تایید سپرده مرکزی و تسویه وجوه، مدارک زیر را به یکی از دفاتر اعلام شده ارائه کنند:

۱- تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه متوفی

۲- اصل یا عکس برابر با اصل کارت ملی و صفحه اول شناسنامه کلیه وراث تعیین شده در گواهی حصر وراثت (با این توضیح که متقاضی کارت ملی یا گواهی شماره ملی ممهور به مهر شده است. مهر سازمان ثبت احوال می تواند کارت ملی را جایگزین کند.)

۳- اصل یا عکس برابر اصل ورثه متوفی (شایان ذکر است در صورتی که مادر یکی از وراث باشد، استنباط از بند ب ماده ۸۹۲ قانون مدنی جهت کنترل اعتراض. صفحات شناسنامه مربوط به تعداد فرزندان والدین متوفی نیز الزامی است.)

۴- در صورتی که متوفی دارای وصیت نامه رسمی باشد که در گواهی حصر وراثت نیز قید شده باشد ارائه اصل یا همان تصویر اصل ترکه الزامی است.

سیستم SJAM چیست؟

در بخشی دیگر از این گزارش آمده است که سجام یک سامانه زیرساختی برای شناسایی مشتریان برای ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه است که تمامی فعالان این بازار اعم از “سرمایه گذاران، مشتریان و مدیران موسسات” در این سامانه حضور دارند. ، فقط یک بار و برای همیشه اطلاعات آنها. در آن ثبت نام کرده و پس از احراز هویت حضوری، بر اساس داده های تایید شده، خدمات دریافت خواهند کرد.

همچنین بر اساس گزارش مجلس سنا، از طریق این سامانه، اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره همراه، آدرس الکترونیکی و محل سکونت دائمی افراد ثبت می شود و از این پس هیچ موسسه مالی نیازی به دریافت اطلاعات افراد ندارد. آن سهامدار دوباره سهامداران می توانند با مراجعه به سایت www.Sejam.ir نسبت به ثبت نام و احراز هویت الکترونیکی سجام اقدام کنند.

لازم به ذکر است ارائه کلیه خدمات انتقال سهام به وراث توسط بانک ها و کارگزاری های منتخب کاملا رایگان بوده و نیازی به پرداخت وجه نمی باشد.

برای مشاهده مراحل دریافت خدمات تقسیم حقوق متوفی (ارث) و دفاتر کارگزاری منتخب که این خدمات را به صورت رایگان ارائه می دهند، روی این کلیک کنید. ارتباط دادن انجام دادن.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا