اخبار بورس

بازیگر حقیقی بازار سرمایه در حال خروج از وایرا؟

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامدر معاملات دیروز سهام شرکت سرمایه گذاری ایران با نماد وایرا که در بازار پایه زرد فرابورسی معامله می شود، از جمله سهامی بود که تغییرات زیادی در هیات مدیره سهامداران عمده خود داشت. در این مقاله می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که چه کسانی به صورت مستمر در وایرا می فروشند و احتمالاً نماد وایره را ترک می کنند و خریداران این فروش ها چه کسانی هستند.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، در روز شنبه پنجم اسفند یک نفر حقیقی حدود ۵ میلیون سهم وایره فروخت و از طرف دیگر ۵ نفر حقیقی هر کدام یک میلیون خریدند.

جالب اینجاست که شخص حقیقی فروشنده از ۶ دی ماه با فروش در Vaira آغاز شد. او تا ۶ دی ماه دارای ۲۲۱ میلیون سهم وایرا است که ۱۰.۰۷ درصد از کل سهام را به خود اختصاص داده است، اما اکنون مالکیت ویرا بر ۱۵۰ میلیون سهم و ۶.۸۱ درصد از کل سهام را به خود اختصاص داده است. این نشان می دهد که او ممکن است از سهام Vaira خارج شود.

او کیست؟

تحقیقات نبض بازار سهام بیانگر آن است که شخص حقیقی که سهم خود را در وایره کاهش می دهد، علی روستا او یکی از سهامداران و بازیگران معروف به بازار سرمایه است. علاوه بر وایرا، او نیز واکار، قلروست، وافاری، نیلی و سخوز او هم شریک است. نبض بازار سهام نشان می دهد که او آنجاست سخوز نسبت در حال افزایش است.

از سوی دیگر، خریداران از خانواده رسولیان هستند. خانواده ای که یکی از بازیگران واقعی بازار سرمایه ایران است. آنها سهامداران اصلی وایرا هستند و بیش از ۵۰ درصد از کل سهام وایرا متعلق به آنهاست. خرید علی روستا توسط خانواده رسولیان نشان می دهد که آنها در حال افزایش سهم خود در این سهام هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا