اخبار اقتصاد ایران

فعالیت کلیه نانوایی‌ها و کارخانجات آرد و فروشگاه‌های بزرگ گیلان در زمان برف الزامی است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: در شرایط بحرانی بارش برف، ادامه فعالیت تمامی واحدهای خبازی، کارخانه های آرد و فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای الزامی است.

افق میهن تیمور پورحیدری با تشکیل کمیته مدیریت بحران در پی بارش شدید برف در چهار شهرستان رشت، رودبار، آستانه، لاهیجان و سیاهکل از بسیج تمامی امکانات و ظرفیت ها برای تسهیل در تامین نیازهای ضروری مردم خبر داد. مردم این شهرها .

وی بر ضرورت فعالیت کلیه نانوایی ها و کارخانه های آرد در زمان بارش برف زیر نظر اتاق اصناف و روسای اتحادیه نانوایان و خواربارفروشان و سقط فروشان در پنج شهر برفی تاکید کرد. وی بیان کرد: با تعطیلی خودسرانه واحدهای تبرید و فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای در هوای سرد و برفی قطعا برخورد می شود.

پورحیدری با بیان اینکه تمامی تمهیدات برای بازگشایی مسیرهای تردد کارخانه های آرد و شرکت های توزیع مواد غذایی عمومی اندیشیده شده است، تصریح کرد: با تعامل واحدهای بزرگ معدنی و تامین چندین دستگاه لودر و کامیون از شرکت های معدنی استان، مسیرهای مورد نظر فراهم شده است. باز شده است. اما برای باز نگه داشتن راه ها باید نقش جدی تری از نهادهایی مانند بزرگراه ها و شهرداری ها ایفا کنیم.

دبیر تنظیم بازار استان گیلان خاطرنشان کرد: تمامی امکانات لجستیکی و معاونت های حوزه صمت آماده ارائه خدمات هستند و قطعا با همکاری مردم این نظارت تقویت خواهد شد.

وی با تاکید بر افتتاح معابر شهر صنعتی رشت و سایر شهرهای صنعتی توسط دستگاه های مدیریت بحران استان به منظور جلوگیری از وقوع حوادث مشابه در حوزه صنعت در سال ۸۳ گفت: قطعا فعالیت واحدهای صنعتی، آمد و شد نیروی انسانی و برف روبی از پشت بام کارخانجات از جمله آسیب های احتمالی است که از بازگشایی معابر کارخانه های صنعتی بسیار ضروری است.

مدیرکل صمت گیلان با دستور تشکیل چند تیم نظارتی؛ وی بیان کرد: همکاران شرکت جهاد کشاورسی و شهرک های صنعتی، اتاق اصناف و سایر نهادها باید در میدان حضور فعال داشته باشند تا با سرعت عمل از بروز هرگونه چالش جلوگیری کنند.

وی در پایان به تجهیز و بهره برداری ۲۱۸ واحد گرمایشی با انرژی ثانویه و سوخت در کل شهرستان رشت اشاره کرد و گفت: ۸۶ واحد گرمایشی مجهز به کپسول گاز LPG، ۱۲ واحد گازوئیل سوز و ۱۲۰ واحد گرمایشی مجهز به اورژانس هستند. موتورهای الکتریکی.

لازم به ذکر است بیش از ۹۱۴ کارخانه آرد و ۳ کارخانه آرد در شهرستان رشت در حال فعالیت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا