اخبار اقتصاد ایران

3 بهترین روغن زیتون ایرانی + 4 بهترین روغن زیتون خارجی

تنوع فوق العاده زیتون فردااله در ایران خریداران را وادار می کند این سوال را از خود بپرسند. کدام زیتون بهتر است؟ زیتون ایرانی یا خارجی؟ کدام مارک بهتر است؟ این غذای لذیذ و البته باستانی در بیش از ۱۱۰ نوع در کشورهایی مانند ایران، اسپانیا، ایتالیا و یونان کشت و فرآوری می شود. پس با آن بهتر است بهترین روغن زیتون ایرانی و خارجی برای انتخاب بهتر آشنا شوید.

بهترین مارک روغن زیتون چیست؟

شرکت ها و برندهای زیادی وجود دارند که روغن زیتون تولید می کنند. همین موضوع خرید روغن زیتون را کمی سخت کرده است. برای حل این مشکل بهتر است برندهایی را خریداری کنید که شهرت بیشتری دارند. به عنوان مثال برندهای نورها و لاتامارکو از ترکیه، پائولو و سلنا از اسپانیا و مونینی، ایتالیکو و تتی از ایتالیا بهترین برندهای روغن زیتون در بین تولیدکنندگان خارجی محسوب می شوند.

آشنایی با بهترین روغن زیتون ایرانی

اگرچه بسیاری از برندهای مطرح در سراسر جهان زیتون های باکیفیت را فرآوری می کنند و جزو تولیدکنندگان هستند بهترین روغن زیتون ایرانی و خارجی در نظر گرفته شده است، طعم و کیفیت زیتون ایرانی در بسیاری از کشورهای جهان مشهور است. محصولات داخلی در بین خریداران ایرانی طرفداران بیشتری دارد. در ادامه ۳ مورد از بهترین برندهای داخلی را معرفی می کنیم.

روغن زیتون دلفین

کیفیت و تنوع در تولید محصول مهمترین وجه تمایز این برند قدیمی و قدیمی است. این برند با تولید انواع زیتون های بکر، فرابکر و بدون بو، دامنه مصرف کنندگان این محصولات را به طور چشمگیری افزایش می دهد. محصولات زیتون دلفین را می توان برای انواع پخت و پز، سرخ کردن و حتی برای استفاده به عنوان خواص درمانی استفاده کرد. این برند معروف در فرآوری زیتون های درجه یک باغ های زنجان و تولید انواع فرآورده های زیتون بسیار موفق بوده و امروزه یکی از تولیدکنندگان می باشد. بهترین روغن زیتون ایرانی و خارجی به حساب می آید. روغن زیتون دلفین در بازار طرفداران زیادی دارد. این شرکت برای تهیه محصولات خود از زیتون طارم مرغوب استفاده می کند و با یک بار استفاده قطعا سراغ برندهای روغن زیتون خارجی نخواهید رفت. روغن زیتون دلفین بخرید می توانید به وب سایت این برند مراجعه کنید.

روغن زیتون آویلا

این برند نیز از دیگر برندهای مطرح در زمینه تولید فرآورده های زیتون در کشور می باشد. آویلا انواع محصولات اعم از روغن زیتون را در انواع خوراکی و غیرخوراکی تولید می کند. خوش سلیقگی یکی دیگر از ویژگی هایی است که این برند را در بین بهترین تولیدکنندگان داخلی قرار داده است.

روغن زیتون غنچه

روغن زیتون غنچه یکی دیگر از بهترین برندهای ایرانی است که روغن زیتون های بی بو و بی مزه با ارزش غذایی تولید می کند. روغن زیتون بدون بو و طعم جوانه را می توان در انواع غذا و سالاد استفاده کرد.

پس از بررسی برخی از بهترین برندهای ایرانی، بهترین برندهای خارجی در زمینه تولید روغن زیتون و روغن زیتون را به شما معرفی می کنیم.

بهترین روغن زیتون خارجی را بشناسید!

بسیاری از کشورهای حاصلخیز در جهان این محصول غنی و ارزشمند را تولید و فرآوری می کنند و اسپانیا و ترکیه از بزرگترین تولیدکنندگان آن هستند. در ادامه به معرفی ۳ برند معروف از کشورهای معروف در این زمینه می پردازیم. در اینجا بد نیست به مهم ترین خواص روغن زیتون که یکی از مهمترین کاربردهای آن است اشاره کنیم. با روغن زیتون از ریزش مو جلوگیری کنید است.

روغن زیتون سالبورای اسپانیایی

این برند اسپانیایی با انجام چندین مرحله تصفیه حرفه ای روغن زیتون محصولات خود را به یکی از بهترین گزینه ها برای پخت انواع غذا تبدیل کرده است. روغن زیتون سالبورا مقاومت خوبی در برابر حرارت دارد. محصولات این محصول متنوع است و علاوه بر پخت و پز می توانید از این روغن ها برای چاشنی و حتی مصارف پزشکی استفاده کنید.

روغن زیتون نورها نورها، ترکیه

نورها در میان انواع برندهای معروف ترکیه با ارائه کیفیت بالا و قیمت مناسب توانسته جایگاه مناسبی را در بازار ایران برای خود پیدا کند. در صورتی که این برند در کشورهای مرزی ایران و ترکیه بسیار محبوب است. این برند بیشتر در تولید انواع روغن زیتون بدون بو شناخته شده است و در بسته بندی های ۵ لیتری به بازارهای جهانی عرضه می شود.

روغن زیتون کریستال ترکیه

یکی دیگر از محصولات تولید شده در ترکیه که در رده «بهترین روغن زیتون خارجی» قرار می گیرد، برند کریستال است. تنوع محصولات کریستالی بسیار زیاد است و محصولات متنوعی را برای طیف های مختلف ارائه می دهد. به عنوان مثال، می توانید از روغن زیتون کریستالی به عنوان چاشنی غذا یا پخت سبک استفاده کنید. همچنین می توانید برای پخت و پز به سراغ روغن کریستال تصفیه شده بروید.”

روغن زیتون کریستال

در این مقاله به معرفی معروف ترین سازندگان می پردازیم بهترین روغن زیتون ایرانی و خارجی ما پرداخت کردیم اکنون ممکن است بپرسید کدام یک بهتر است؟

روغن زیتون خارجی بهتر است یا ایرانی؟

پاسخ به این سوال کمی دشوار است; زیرا به عوامل زیادی بستگی دارد. محصولات در کدام منطقه رشد می کنند. روغن زیتون با چه مکانیزم و دستگاهی فرآوری و تولید می شود و چنین مواردی در تعیین کیفیت روغن زیتون تاثیر بسزایی دارد.

از طرفی قبل از هر چیز باید یک نکته مهم را در این مقایسه بدانید. روغن زیتون های خارجی در کشور ما به دو صورت عرضه می شود:

  1. به صورت عمده؛ یعنی روغن زیتون فرآوری شده با مخازن مخصوص وارد کشور می شود و با برندهای خاص بسته بندی می شود. سپس با برندهای معروف به بازار عرضه می شوند.
  2. بسته بندی شده؛ این روغن ها در کشورهای مبدأ در سه نوع قلع، پت و شیشه بسته بندی شده و وارد کشور می شوند. خریداران این نوع محصولات خارجی، مصرف کنندگان با مصرف خانگی هستند.

در عین حال روغن های داخلی از کاشت، رشد تا برداشت و فرآوری همگی در داخل کشور و توسط کارخانه های مجهزی مانند دلفین انجام می شود.

کدام دسته از محصولات مناسب تر است کاملاً به نظر مصرف کننده بستگی دارد. اما آب و هوای شمال برای تولید روغن زیتون مرغوب به نظر می رسد و معمولا محصولات تولید شده در این منطقه از زیتون گرفته تا محصولات دیگر طرفداران بیشتری دارد. همچنین محصولات ترکیه به دلیل آب و هوای مدیترانه ای که شباهت زیادی به آب و هوای شمال این کشور دارد، محبوبیت زیادی دارد.

سخن پایانی؛ کدام روغن زیتون بخریم؟

روغن زیتون خارجی یا ایرانی

در این مقاله به جنبه های مختلفی که در خرید این محصول باید در نظر گرفته شود، پرداخته شد. همچنین برای معرفی برندهای مطرح سازنده بهترین روغن زیتون ایرانی و خارجی ما پرداخت کردیم دلفین با بیش از ۲۰ سال سابقه در این صنعت همواره در صدر بهترین تولیدکنندگان زیتون، روغن زیتون و سایر محصولات با ارزش بوده است. کیفیت و قیمت مناسب دلفین را به یکی از محبوب ترین برندهای تولید کننده روغن زیتون تبدیل کرده است. با نگاهی به صفحه فروش این فروشگاه اینترنتی معتبر، از تنوع بسیار زیاد محصولات شگفت زده خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا