طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 10 اسفند 1402

به گزارش افق میهن:






نرخ دلار روز چهارشنبه روندی صعودی داشت اما در پایان معاملات روند قیمتی در بازار ارز اندکی تعدیل شد. تحلیلگران بازار مالی می گویند قیمت درهم به سقف سالانه خود رسیده است و این احتمال صعود دلار به کانال بالاتر را افزایش می دهد.



به گزارش افق میهن، چهارشنبه ۹ اسفند قیمت دلار در کریدور ۵۰ هزار تومان ۵۰۰ تومان افزایش یافت. دلار روز سه شنبه بیشترین افزایش قیمت در هفته گذشته را ثبت کرد و روز چهارشنبه با افزایش ۶۰۰ تومانی بازگشایی شد. اما با ادامه معاملات، روند صعودی این اسکناس اندکی تعدیل شد.

در پایان معاملات روز چهارشنبه، دلار در سطح پنجم کانال هشتم کریدور روی ۵۰ هزار تومان بسته شد. معامله گران می گویند روند تقاضا مانند روزهای هفته جاری است و می گویند عرضه کننده و فروشنده کم است.

درهم در سقف قیمت سالانه تعیین شد

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که به دلیل تاثیر رفتار درهم بر دلار، قیمت این اسکناس افزایش خواهد یافت. به گفته آنها، درهم در این هفته به سقف سالانه خود رسید و تاثیر زیادی بر قیمت دلار داشت.

تحلیلگران بازار مالی می گویند که با افزایش ریتم درهم، احتمال افزایش قیمت اسکناس آمریکایی به کانال بالاتری وجود دارد. کف قیمت فعلی دلار را محدوده قیمتی ۵۲۵۰۰ تومان می نامند.

باید در نظر داشت که افزایش تقاضای دلار در پایان سال باعث افزایش هزینه های تامین ارز در کشور شد. برخی از فعالان بازار بر این باورند که در صورت انتشار اخبار مثبت سیاسی به بازار، دلار به طور موقت سقوط خواهد کرد. اما بعد از شکست بالاتر نفوذ می کند و امکان رسیدن به سقف قیمت وجود دارد.

بازار ارز افزایش یافت

همچنین قیمت تتر با ۲۰۰ تومان افزایش به ۵۸ هزار و ۶۵۰ تومان رسید. پوند انگلیس در پنجمین روز هفته ۵۰ تومان رشد کرد و ۷۴ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد. قیمت یورو با ۷۰ تومان افزایش به ۶۳ هزار تومان رسید.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا