طلا و ارز

قیمت طلا و سکه امروز 10 اسفند 1402

به گزارش افق میهن:






قیمت طلا و سکه در آغاز معاملات آخرین روز کاری هفته بار دیگر با روندی صعودی آغاز شد. این موضوع باعث شد قیمت لایت کوین یک کانال بالاتر رود.



به گزارش افق میهن، قیمت طلا و سکه روز پنجشنبه با روند مثبتی آغاز شد. امروز سکه ۵۰ هزار تومانی در کانال بالا معامله شد و سکه امامی در آستانه ورود به کانال ۳۴ میلیون تومان است. توسعه بازار طلا با نوسانات قیمت دلار همراه است و چشم دلالان طلا به قیمت اسکناس آمریکا دوخته شده است.

امروز قیمت دلار روند نزولی را آغاز کرد. اما با ادامه معاملات، قیمت افزایش یافت و این افزایش ارزش تاثیر مستقیمی بر نوسانات بازار طلا داشت.

اسکرین شات 29 فوریه 2024 در 12:50:41 ب.ظ

تحلیلگران بازار مالی، محدوده ۳۲ میلیون تومانی را برای سکه امامی و برای قیمت طلا، محدوده ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی را نقطه ورود مطمئنی می دانند. به گفته آنها در مورد انتشار سکه های بانک مرکزی بدون تاریخ ۲۲ اسفند اسفند ممکن است شوک قیمتی به بازار وارد شود و بازار طلا کاهش یابد. در عین حال، برخی از کارشناسان اقتصادی نیز می گویند که انتشار سکه جدید تنها باعث کاهش حباب می شود و قیمت ها به نرخ ارز و جو جهانی بستگی دارد.

لازم به ذکر است در زمان نگارش این مطلب، قیمت جهانی طلا تقریبا چهار دلار افزایش یافته و با قیمت ۲۰۳۷ دلار معامله می شود. با این حال، طلای جهانی هنوز بازیگر فعالی در تعیین قیمت در بازار داخلی طلا نیست.

سکه داغ یخ زده بود

لازم به ذکر است امروز نیم سکه و ربع سکه هر کدام با ۵۰ هزار تومان افزایش به ترتیب ۱۹ میلیون تومان و ۱۲ میلیون تومان معامله می شوند. سکه گرمی بدون تغییر قیمت نسبت به روز گذشته ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله می شود.

قیمت طلا در زمان نگارش این گزارش اندکی افزایش یافته است. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز هفت هزار تومان افزایش داشته و ۱۲ میلیون و ۵۶۷ هزار تومان معامله می شود. هر گرم طلای ۱۸ عیار دو میلیون و ۹۰۰ هزار تومان با ۲۵۰۰ تومان افزایش قیمت دارد. قیمت طلای مستعمل دو میلیون و ۸۶۱ هزار تومان است.

حباب سکه در روز پنجشنبه با عملکرد قیمتی نامتعادل است. حباب سکه امامی ۸۰۰۰ تومان، سکه بهار ۲۰۵۰۰۰ تومان، نیم سکه ۵۵۰۰۰ تومان، ربع سکه ۳۰۰۰ تومان و سکه گرمی ۲۶۰۰۰ تومان است.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا