اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1402/12/14

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات اولیه در آسیا در روز دوشنبه به بالاترین حد ۹ هفته اخیر رسید، اما به زیر ۲۱۰۰ دلار رسید. داده های اقتصادی آمریکا که روز دوشنبه منتشر شد، احتمال کاهش کوتاه مدت نرخ بهره توسط فدرال رزرو را افزایش داد. علاوه بر این، کاهش بازدهی خزانه داری آمریکا اشتهای سرمایه گذاران را برای خرید این فلز گرانبها افزایش داده است.

قیمت هر اونس طلا با ۰.۰۸ درصد کاهش به ۲۰۸۱ دلار و ۲۰ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۲۵ درصد کاهش به ۲۰۹۰ دلار و ۴۰ سنت رسید.

داده های موسسه مدیریت عرضه ایالات متحده در روز جمعه نشان داد که شاخص مدیران خرید تولیدی این کشور در ماه فوریه از ۴۹.۱ ماه قبل به ۴۷.۸ کاهش یافت. این شاخص برای شانزدهمین ماه متوالی زیر ۵۰ قرار دارد که نشان دهنده کندی رشد بخش تولید کارخانه است.

فدرال رزرو در نشست ژانویه خود نرخ بهره را بین ۵.۲۵ تا ۵.۵۰ درصد بدون تغییر گذاشت. سرمایه گذاران انتظار دارند بانک تا پایان سال ۲۰۲۴ نرخ بهره را کاهش دهد. رافائل باستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، گفت که اگر شرایط اقتصادی انتظارات بانک مرکزی را برآورده کند، در تابستان امسال نرخ بهره کاهش خواهد یافت.

کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه های ذخیره سازی طلا به عنوان سرمایه غیر سودآور و افزایش تمایل به خرید آن می شود.

داده های تولید کارخانه در چین در ماه گذشته سیگنال های متفاوتی در مورد سلامت اقتصاد این کشور ارائه کرد. اما ارائه محرک های مالی بیشتر توسط مقامات این کشور می تواند از قیمت طلا حمایت کند.

در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۴۰ درصد کاهش به ۲۳.۲۷ دلار و پلاتین ۰.۲۱ درصد کاهش یافت و به ۸۸۶.۳۸ دلار رسید.

انتهای پیام/۵۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا