ارزهای دیجیتال

بیت کوین سقف‌های جدیدی را تجربه می‌کند؟

به گزارش افق میهن:






روز دوشنبه، قیمت بیت کوین به بالاترین سطح خود در سال های اخیر در بازار آسیا رسید.



بیت کوین سال ها موضوع داغ بوده است. ظهور بیت کوین فراز و نشیب های زیادی را به خود دیده و تغییرات زیادی را در سیستم اقتصاد جهانی ایجاد کرده است. در این یک دهه، ارز دیجیتال با موانع زیادی روبرو بوده است و این جالب است.

بیت کوین یکی از بی ثبات ترین تاریخ های معاملاتی را دارد. از همان ابتدا، ایده ارز دیجیتال این پتانسیل را داشت که تغییراتی را در زمینه‌های مرتبط با اقتصاد نه تنها بلکه به سایر حوزه‌های کلان انسانی مانند سیاست نیز ایجاد کند. بیت کوین از زمان عرضه اولیه خود بارها سقوط کرده است. در این گزارش ابتدا به چرایی این موضوع می پردازیم و سپس به سراغ محتوای عنوان اصلی می رویم. در نهایت، این گزارش را با چشم اندازی از آینده بیت کوین و قیمت آن به پایان می رسانیم.

بیت کوین و سقوط های متعدد

فراز و نشیب بیت کوین نشان می دهد که طرفداران و متنفران زیادی دارد. همیشه رقابت بین موافقان و مخالفان بیت کوین وجود داشته است. بیت کوین راهی برای ذخیره ارزش و محافظت در برابر تورم معرفی کرد. این چیزی بود که طرفداران را وادار کرد تا در سریع ترین زمان ممکن سیستم اقتصادی جهانی را به تجارت رایگان و فوری بین خریداران و فروشندگان تبدیل کنند.

در ابتدای سال ۲۰۱۳ قیمت بیت کوین ۱۳ دلار بود. در پایان سال، قیمت بیت کوین به ۱۰۰ دلار رسید. اما نوامبر شاهد پیشرفت قابل توجهی برای بیت کوین و افرادی بود که بیت کوین داشتند. در پایان سال ۲۰۱۳، قیمت بیت کوین از ۱۰۰۰ دلار گذشت، اما کار خود را با قیمت ۸۰۵ دلار به پایان رساند.

بیت کوین هر سال فراز و نشیب های خود را داشته است، اما مهمترین چیز رشد مداوم آن بوده است. حتی با وجود بحران هایی مانند همه گیری کووید-۱۹ یا چالش های جدی مانند جنگ بین روسیه و اوکراین، ما شاهد افزایش قیمت بیت کوین بوده و همچنان شاهد آن هستیم. از زمان تولد ایده بیت کوین تا به امروز، این ارز دیجیتال بارها به مرگ نزدیک شده است و بسیاری در زمان های مختلف نابودی بیت کوین را پیش بینی کرده اند. اما امروز دوباره شاهد رشد رکوردشکنی آن بودیم و احتمالاً این آخرین رکوردشکنی بیت کوین نخواهد بود. ناگفته نماند که بالاترین قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۱ ثبت شده است. بیت کوین به بالاترین سطح تاریخ خود یعنی ۶۷۵۰۰ دلار رسید.

بیت کوین از مرز ۶۴۰۰۰ دلار عبور کرده است

یک پیش بینی جالب

یک فیزیکدان قانون قدرت توضیح می دهد که چگونه بیت کوین تا سال ۲۰۴۵ ارزش ۱۰ میلیون دلاری خواهد داشت. قانون قدرت در آمار نوعی رابطه عملکردی بین دو کمیت است. در سال ۲۰۱۸، جووانی سانتوستاسی برای اولین بار ارتباط بین قانون قدرت و بیت کوین و نمودار آن را کشف کرد.

به طور کلی، می توانید تحلیل ها و پیش بینی های متعددی در مورد بیت کوین و توسعه آن پیدا کنید. همانطور که قبلا ذکر شد، بیت کوین و تجزیه و تحلیل رفتاری آن برای سال ها به یک موضوع اصلی تبدیل شده است.

اخبار استارت‌آپ‌ها و فناوری اطلاعات را در صفحه اصلی افق میهن بخوانید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا