طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 16 اسفند 1402

به گزارش افق میهن:






نرخ دلار از روز سه شنبه مجدداً روند صعودی خود را آغاز کرد و در کریدور جدید ۶ واحد صعود کرد. افزایش حدود ۶۰۰ تومانی قیمت دلار، بازار را از فروشنده ها خالی کرد و همه خریدار شدند.



به گزارش افق میهن، قیمت دلار در روز سه شنبه روی ۱۵ است اسفند با یک روند صعودی باز شد. این اسکناس با قیمت ۶۰۰ تومان در راهرو جدید ظاهر شد. در معاملات اخیر روز سه شنبه، اسکناس دلار در نیمه بالایی کریدور ۶ بسته شد.

بررسی میدان فردوسی به عنوان صرافی رایگان پایتخت توسط خبرنگار افق میهن نشان از کمبود دستفروش دارد. همه خریدار شده اند و فروشنده ای در بازار نیست. بسیاری از فعالان این بازار معتقدند که سمپاشی ارزی و خبر درمانی راه حلی برای تقاضای پایان سال نیست و بازار ارز مانند سال های گذشته روند صعودی را دنبال می کند.

کارشناسان اقتصادی نیز به مشکلات اساسی اقتصاد اشاره می کنند. آنها پیش از این جهش ارز در هفته های پایانی سال را پیش بینی کرده بودند.

چرا دلار گران شد؟

معامله گران بازار ارز علاوه بر رشد تقاضا، ربع سکه مرکز مبادلات ارزی را با قیمت ۹۵ هزار تومان فروختند. مهر می گویند مصوبه بانک مرکزی برای دلار گرانتر است. شایان ذکر است برخی از کارشناسان اقتصادی رشد تاریخی قیمت درهم و رسیدن به سقف سالانه این اسکناس را دلیل روند صعودی دلار می دانند.

بسیاری از فعالان بازار ارز معتقدند با مفروضات فعلی بانک مرکزی قادر به کاهش قیمت دلار نیست و تنها در صدد تثبیت قیمت و مهار التهاب در بازارهای مالی است.

پوند انگلیس ۷۷ هزار تومان شد

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا