لاماری ایما نماد جدید لوکس در دنیای خودروسازی
به گزارش افق میهن: Lamari Ima بسیار مدرن و امروزی حتی عناصری از آینده را به طرفداران خود ارائه می دهد. Lamari Ima فضای کافی برای ۵ بزرگسال متوسط یا ۴ مسافر بزرگ و یک کودک ارائه می دهد. گزینه های امنیتی Lamari Ima در مقایسه با رقبا ارزان نیستند. در زیر به بررسی و معرفی بیشتر لاماری ایما خواهیم پرداخت.
مشخصات فنی ایما لاماری
لاماری ایما با قدرت بی بدیل ۱۹۵ اسب بخار و گشتاور ۲۸۵ نیوتن متر، قوی ترین کراس اوور ۱.۵ لیتری بازار ایران محسوب می شود. این موتور نیز با استفاده از فناوری میتسوبیشی توسعه یافته است. گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه لاماری و سیستم انتقال نیرو از محورهای جلو FWD هستند.
اطلاعات شتاب صفر تا صد و سرعت نهایی منتشر نشده است اما با توجه به این قدرت و با احتساب وزن ۱.۵ تنی آن می توان پیش بینی کرد که خودرو شتاب خوبی دارد. از دیگر مشخصات فنی این خودرو می توان به مصرف سوخت ۷.۵ لیتری و باک ۵۵ لیتری آن اشاره کرد. فضای بار ایما ۴۸۰ لیتر برآورد شده است.
شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو بین ۸.۷ تا ۹.۲ ثانیه است. در هر صورت برای اطلاع از شتاب دقیق این کراس اوور باید منتظر ماند تا آرین پارس موتور فرصت تست رانندگی با این خودرو را ارائه دهد. مصرف بنزین Lamari Ima یا Dongfeng T5 Evo در شرایط استاندارد کمتر از ۶ لیتر در صد کیلومتر است که برای یک کراس اوور مونتاژ شده در بازار کشورمان ارزش خوبی به حساب می آید.
شرکت دانگ فنگ یک موتور ۱.۵ لیتری توربو در بدنه T5 Evo یا Lamari Ima نصب کرده است. شرکت دانگ فنگ توانست به جای ۱۵۰ اسب بخار قدرت ۱۹۵ اسب بخار (۵۶۰۰ دور در دقیقه) را از موتور 4A95TD که مجهز به سیستم تزریق مستقیم است، دریافت کند. حداکثر گشتاور این موتور نیز به حدود ۲۸۵ نیوتن متر (۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه) می رسد که در نوع خود کاملاً هیجان انگیز است و به این کراس اوور جمع و جور کشش عالی می دهد.
برای انتقال قدرت زیاد به چرخ های جلو، نیاز به یک گیربکس مناسب با عملکرد دقیق است که بتواند با کمترین وقفه به دستورات پدال گاز پاسخ دهد و هماهنگ با موتور رانندگی خوبی را برای کاربر فراهم کند. تجربه. شرکت دانگ فنگ برای مدل T5 Evo یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه Gottrak را انتخاب کرد که استهلاک آن در طول زمان کمی بیشتر از گیربکس های اتوماتیک خواهد بود، اما در اصل گیربکس های دوکلاچه استهلاک کمتری نسبت به گیربکس های خشک دارند.دیسک های کلاچ آن ها تا حد زیادی با پدیده گرم شدن بیش از حد یا گرمای بیش از حد بیگانه هستند و به طور کلی گزینه مناسبی برای استفاده در خودروهای با کارایی بالا در نظر گرفته می شوند.
طرح لاماری ایما
Lamari Emma یک کراس اوور جوان و اسپرت است. استفاده از نوار نور باریک LED به یکی از اصول طراحی اخیر چینی تبدیل شده است که قبلا در KMC K7 (Jack X7) و MVM X22 Pro دیده بودیم و اکنون این الگوی طراحی در Lamari Ima نیز قابل مشاهده است. شباهت های زیادی بین طراحی جلوپنجره لاماری اما و کراس اوور دیگر آن یعنی KMC K7 وجود دارد، به عنوان مثال قسمت پایین جلوپنجره بریدگی دارد و چراغ های اصلی در گوشه های سپر قرار گرفته اند.
با این حال ظاهر خودرو در بغل و عقب بیشتر به خودروهای SUV اروپایی شباهت دارد تا کراس اوورهای چینی. الگوی طراحی پنل جانبی مشابه کراس اوورهای جگوار است و در نمای عقب شاهد تقلید دیگری از طراحی پورشه هستیم که البته با قیمتی بسیار ارزانتر از پورشه واقعی در اختیار مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت.
گزینه های Lamari Ima
در کاتالوگ رسمی این خودرو تجهیزات استانداردی مانند سیستم تهویه اتوماتیک با تصفیه هوای کابین، کروز کنترل تطبیقی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، درب صندوق عقب برقی، رادار پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم کنترل فشار باد لاستیک، کشش سیستم کنترل، سیستم کنترل پایداری، ترمز کمکی، سیستم استارت، دستیار سرازیری، نورپردازی داخلی با ۶۴ رنگ، شش ایربگ، شیشه برقی، سانروف، سیستم صوتی با ناوبری، سیستم تشخیص صدا، سقف پانوراما، فضای داخلی چرم صندلی راننده برقی ۶ جهته، رینگ آلومینیومی ۱۹ اینچی و فرمان برقی.
جایزه ایما لماری
آرین موتور هنوز قیمت Lamari Ima را اعلام نکرده است، اما از آنجایی که دانگ فنگ T5 Evo به طور میانگین در بازار چین و سایر بازارهای بین المللی بین ۱۶۰۰۰ تا ۲۱۰۰۰ دلار به فروش می رسد، می توان حدس زد که قیمت این خودرو به همین صورت باشد. یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در اختیار خریداران ایرانی قرار می گیرد.