بانک و بیمه

پول‌های دیجیتال بانک‌های مرکزی بررسی شد

به گزارش افق میهن، دومین نشست کمیته فنی اتحادیه تسویه حساب های آسیایی با حضور نمایندگانی از کشورهای بنگلادش، بلاروس، میانمار، پاکستان، هند و نپال برگزار شد و در این نشست موضوع ارزهای دیجیتال بانک مرکزی در فرامرزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. به صورت چند جانبه

محسن کریمی معاون روابط بین الملل بانک مرکزی در این جلسه اظهار داشت: بر اساس مصوبه پنجاهمین جلسه کمیته فناوری اطلاعات استان تهران، موضوع ارزهای دیجیتال بانک مرکزی به صورت فرامرزی و چندجانبه و ایران بررسی می شود. به نفع مسئول پیگیری است.

کریمی خاطرنشان کرد: کمیته بازرگانی و مدیریت ریسک نیز پس از کشورهای هند و پاکستان قرار دارد و این کشورها گزارش های خود را در جلسات کمیته فنی در تهران ارائه می کنند.

وی افزود: بر اساس اساسنامه اتحادیه بورس آسیا، هر ساله دو جلسه کمیته فنی پس از برگزاری مجمع عمومی برگزار می شود و مصوبات مجمع توسط این کمیته پیگیری می شود.

کریمی تصریح کرد: خوشبختانه در سال ۱۴۰۲ کشور بلاروس از اروپا و کشور موریس از آفریقا به این اتحادیه اضافه شدند و زمینه های عملیاتی شدن عضویت اعضای جدید توسط کمیته فنی در حال بررسی و پیگیری است.

معاون بین الملل بانک مرکزی با بیان اینکه تصمیمات جلسه قبلی اتحادیه بورس آسیا در تهران در کمیته فنی پیگیری می شود، گفت: گزارش های فنی این کمیته ها در دستور کار قرار می گیرد. پنجاه و دومین نشست اتحادیه بورس آسیا در آینده برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا