اخبار اقتصاد ایران

تشکیل افزون بر ۱۱ هزار پرونده تخلف در راستای نظارت بر بازار

تیمور پورحیدری در حاشیه بازدید از بازار رشت اعلام کرد:

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: مالکان و تجار معیشت مردم را در ماه مبارک رمضان و نوروز در نظر بگیرند.

افق میهن؛ تیمور پورحیدری در حاشیه بازدید از بازار رشت به همراه بازرسان تعزیرات حکومتی و اکیپ بازرسی این اداره کل با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱ هزار و ۱۲۳ فقره پرونده تخلف تشکیل و به اداره کل ارسال شده است. مجازات های دولتی برای اجرای قانون. .

وی با اشاره به اینکه این حجم از پرونده ها و تخلفات حاصل ۹۰ هزار بازرسی از سطح بازار در سطح استان است، افزود: این موارد علیرغم میل باطنی ما برای کنترل و نظارت بر بازار و حفظ حقوق مصرف کنندگان در هنگام عرضه انجام شد. مرحله.

دبیر تنظیم بازار استان ارزش تخلفات ۱۱ ماهه امسال را ۲۲ هزار و ۵۹۱ میلیون ریال برشمرد و توضیح داد: بیشترین موارد در حوزه اقلام اساسی کالاهای مشمول تنظیم بازار، لاستیک، لوازم خانگی بوده است. ، محصولات صنعتی و معدنی و روند فعالیت آنها مغایر با چارچوب قوانین و مقررات جاری بوده که منجر به کشف تخلف و تشکیل پرونده شده است.

پورحیدری در بخشی دیگر از سخنان خود به اهمیت گزارشات مردمی در راستای کشف تخلفات و نظارت بر بازار اشاره کرد و گفت: مردم استان فهیم از ابتدای سال تاکنون نزدیک به ۴ هزار و ۸۳۲ مورد تخلف را به سامانه ۱۲۴ گزارش کرده اند. بازرسان رسیدگی کردند برای بیش از ۱۳۰۲ فقره پرونده به ارزش ۲۴۹ میلیارد ریال پرونده تخلف تشکیل شده است.

مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان گیلان روند نظارت بر بازار ماه مبارک و نوروز را با اولویت بازرسی از اجناس و اقلام پرمصرف در این ایام تشریح کرد و گفت: با استفاده از ظرفیت بازرسان اتاق اصناف و این اداره کل و هلدینگ های مشترک با تعزیرات حکومتی سازمان غذا و دارو، جهاد کشاورزی و اماکن و سایر دستگاه های نظارتی، اقلامی را که در این زمان بیشتر مورد استفاده مردم قرار می گیرد را در دستور کار بازرسی قرار داده ایم. و همچنین گزارشات افراد را به سامانه ۱۲۴ با حساسیت و سرعت پیگیری می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا