اخبار اقتصاد ایران

دومین جشنواره تجلیل از واحد‌های برتر شهر صنعتی رشت با رویکرد فناورانه برگزار شد

با حضور جمعی از مسئولان استانی و مدیران مراکز علمی؛

افق میهن دومین جشنواره تجلیل از واحدهای شهر صنعتی رشت با رویکرد فناورانه با حضور جمعی از مسئولان استانی، مدیران علمی و علمی در سالن همایش های شرکت آرپانوش (ISTEC) برگزار شد. مراکز تحقیقاتی و واحدهای فناوری و مدیران واحدهای منتخب شهر صنعتی رشت. تبدیل شد.

رئیس مرکز آموزش بازرگانی گیلان در این مراسم با بیان اینکه شهرک صنعتی رشت یکی از قطب های صنایع کشور است اظهار داشت: در شهرک صنعتی رشت ۲۴۰ واحد تولیدی پیشرو داریم که میزان اشتغال قابل توجهی در استان دارند. در زمینه صنعت. .

دکتر رهام قلیچی در ادامه در خصوص بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت حوزه دانش بنیان گفت: پژوهش مختص دانشگاه ها و پژوهشگاه هاست اما حل مسائل و مشکلات کشور در حوزه فناوری وظیفه است. شرکت های دانش بنیان

وی با اشاره به آمارهای موجود تصریح کرد: در حال حاضر ۸۸ شرکت دانش بنیان در استان گیلان در حال فعالیت هستند و این در حالی است که حداقل ۲۰۰ شرکت صنعتی در استان توانایی تبدیل شدن به شرکت های دانش بنیان جدید را دارند.

مدیرعامل گروه دانش بنیان کاشف با بیان اینکه این شرکت ۷ سال است که تنها عامل ارزیابی صلاحیت شرکت های دانش بنیان در استان بوده است، ادامه داد: در این راستا ۷۰۰ پرونده برای تجاری سازی و مشاوره رایگان توسط گروه ما بررسی شد. .

قالیچی تصریح کرد: البته افزایش رویکرد به سمت شرکت های دانش بنیان فعال در گیلان نیازمند ارتقاء و ارائه مشاوره های لازم در این زمینه است و مرکز آموزش کسب و کار استان و گروه دانش بنیان کاشف آمادگی لازم را برای ارائه این مشاوره ها دارند. .

عدم آشنایی دستگاه های اجرایی با قوانین ارزیابی صلاحیت شرکت های دانش بنیان و انواع محصولات و خدمات دانش بنیان، عدم همکاری موثر برخی دستگاه های اجرایی در تعامل با یکدیگر و شناخت محصولات و شرکت های بین رشته ای، مشکل برخی از فناوران استان در زمینه تجاری سازی محصولات، نقش ضعیف شرکت های خلاق در ورود به عرصه دانش بنیان، نبود استارتاپ ها در جذب سرمایه گذار و… را از جمله مشکلات این حوزه برشمرد.

رئیس مرکز آموزش کسب و کار استان گیلان با بیان اینکه اولین مرکز هم آفرینی هوش مصنوعی کشور در استان گیلان و در شهرستان رشت افتتاح شد، افزود: تاکنون تعداد محدودی مرکز هم آفرینی در کل کشور افتتاح شده است. بنابراین ما تمام تلاش خود را کردیم که این اتفاق خوب در استان ما افتاد.

قالیچی در ادامه درباره مراکز هم آفرینی خاطرنشان کرد: این مراکز خدماتی را به اعضای اکوسیستم فناوری و نوآوری ارائه می دهند که شامل به اشتراک گذاری ظرفیت های نیروی انسانی فنی و تخصصی، ظرفیت های مشاوره، مشاوره کسب و کار و بازار و منتورینگ فنی است. قابلیت ها طراحی، برندسازی، قیمت گذاری و بازاریابی است.

وی در پایان بر لزوم ورود دانشگاه ها به مباحث دانش بنیان تاکید کرد و خاطرنشان کرد: استان گیلان دارای ظرفیت های خوب و جوانان مستعد در همه زمینه ها به ویژه صنعت است و باید تلاش کرد تا با حمایت از ایده های نوین این کارآفرینان تلاش کنیم. کمک مسئولان و مدیران با تجربه واحدهای تولیدی و همچنین با همدلی و همکاری یکدیگر مانند همیشه در این مسیر پیشرو بوده است تا شاهد نتایج عالی در حوزه دانش بنیان باشیم.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان در دومین جشنواره «تجلیل از واحدهای برتر شهر صنعتی رشت با رویکرد فناورانه» بر ضرورت همکاری متقابل علم و صنعت تاکید کرد و گفت: خدمت علم و نوآوری به صنعت. و خدمت صنعت به علم و نوآوری حلقه مفقوده ای است.” در حوزه صنعت استان است و در صورت اتصال این ظرفیت ها شاهد رشد قابل توجهی در ایجاد ارزش افزوده و افزایش درآمد سرانه و رشد اقتصادی خواهیم بود.

دکتر عبدالله حاتم زاده بیان کرد: در حال حاضر شرکت های بسیار ارزشمندی در گیلان فعالیت و تولید می کنند که بعضاً محصولاتی با تکنولوژی بسیار بالا تولید می کنند.

وی با ابراز خرسندی از توانمندی های شرکت های دانش بنیان گیلان، افزود: ماموریت اصلی پارک علم و فناوری حلقه ارتباطی دولت و صنعت است. برقراری ارتباط علم و صنعت از یک سو پوشش دادن کاستی های صنعت با علم و از سوی دیگر پوشش دادن نیازهای عملی و عملی علم با صنعت و ایفای نقش در توسعه صنعت و ایجاد نوآوری است. در صنعت و خلق ارزش

حاتم زاده با بیان اینکه بیش از ۹ هزار و ۲۷۰ شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد، تصریح کرد: وجود ۸۸ شرکت دانش بنیان در گیلان عدد خوبی نیست که امیدواریم با تدابیر مسئولان استانی و کشوری محقق شود. با توجه به پتانسیل هایی که در استان گیلان وجود دارد، این تعداد را به بیش از ۲۰۰ شرکت برسانیم.

وی در پایان افزود: افراد و شرکت های دارای ایده های جدید مورد حمایت پارک علم و فناوری قرار خواهند گرفت.

هر واحد صنعتی؛ دانشگاه است

دکتر رسول شمشادی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان گیلان در دومین جشنواره «تجلیل از واحدهای برتر شهر صنعتی رشت با رویکرد فناورانه» با بیان ظرفیت های دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: این دانشگاه توسط ۱۲۰۰ مدرس و ۱۴۰ کارگاه و آزمایشگاه پراکنده در سراسر استان پشتیبانی می شود. در حال حاضر دارای ۸ هزار دانشجو در ۵۰ رشته کاردانی، ۴۰ رشته کارشناسی و ۲۰ رشته کارشناسی پیوسته تحت آموزش است.

شمشادی تصریح کرد: سطح تحصیلات کاربردی این دانشگاه به گونه ای است که از مجموع ۲۰۰۰ دانشجوی سازمان یافته در طرح ساماندهی تحصیلات تکمیلی تنها ۱۰۰ نفر جویای کار بودند و مابقی یا به صورت مستقل وارد بازار کار شدند و یا برای همکاری در صنایع مختلف جذب شدند.

شمشادی در ادامه از انعقاد ۱۰۰ قرارداد همکاری با صنایع مختلف در سطح استان در قالب طرح تاد خبر داد و افزود: از طریق این تفاهم نامه ها نیازهای آموزشی و صنعتی به دانشگاه ارائه و نیروهای آموزش دیده در همین زمینه ها معرفی می شوند. به صنایع یا دوره های آموزشی لازم برای کارکنان، پرسنل و کارگران همان صنعت ارائه می شود.

وی همچنین از برنامه ریزی برای حضور هیات علمی در صنعت خبر داد و افزود: در این طرح با حضور اساتید و هیات علمی دانشگاه به مدت ۶ ماه در واحد صنعتی، مشکلات بخش مورد نظر برطرف می شود. راهکارهای بررسی و علمی برای رفع مشکلات به واحد صنعتی پیشنهاد خواهد شد.

وی افزود: از دیدگاه ما هر واحد صنعتی; دانشگاه است، بنابراین ایجاد تعامل قوی و سازنده بین دانشگاه و صنعت یکی از مهم ترین رویکردهای دانشگاه فنی و حرفه ای برای به کارگیری علوم و فنون آموزشی و صنعتی است.

شمشادی خاطرنشان کرد: صنعت باید به دانشگاه کمک کند بنابراین همه ما به دنبال مشوق هایی برای دانشجویان و نخبگان برتر خود هستیم و اعطای بورسیه های صنعتی به دانشجویان و فارغ التحصیلان قطعا افزایش اشتغال را در پی خواهد داشت.

ارتباط بین دانشگاه ها، مراکز رشد و فناوری با واحدهای صنعتی یک نیاز جدی در دنیای امروز ماست

رئیس دانشگاه پیام نور گیلان در دومین جشنواره «تجلیل از واحدهای برتر شهر صنعتی رشت با رویکرد فناورانه» اظهار داشت: شکاف جامعه، صنعت و دانشگاه متاسفانه منجر به انباشت مشکلات فراوانی شده است.

دکتر مهرداد توکلی راد نسل امروز را صاحب ایده و خلاقیت دانست و یادآور شد: ارتباط دانشگاه ها، مراکز رشد و فناوری با واحدهای صنعتی نیاز جدی دنیای امروز ماست.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور گیلان تمام تلاش خود را در این زمینه انجام خواهد داد، تاکید کرد: در دانشگاه ما فضای جدیدی برای تحولات جدید ایجاد شده است و به همه عزیزانی که می خواهند در این زمینه تلاش کنند کمک خواهیم کرد. و بسترهای لازم را فراهم می کنیم.

توکلی راد گفت: از سرمایه های ناب دانشجویان و فارغ التحصیلان دهه ۸۰ و ۹۰ استفاده خواهیم کرد و امیدواریم واحدهای صنعتی از استعدادهای این عزیزان برای پیشرفت استان و کشور عزیزمان ایران بهره ببرند.

استفاده از هوش مصنوعی باعث افزایش کارایی مجموعه ها می شود

مدیرعامل شرکت هوشمند سیستم گیل و مدیر اولین مرکز هم آفرینی هوش مصنوعی در کشور در دومین جشنواره تجلیل از واحدهای برتر شهر صنعتی رشت با رویکرد فناورانه با بیان اینکه بسیاری از مدیران و کارآفرینان حضور داشتند. با توکل به خدا می تواند بر بسیاری از مشکلات غلبه کند. وی ادامه داد: بر اساس بررسی های انجام شده، استفاده از هوش مصنوعی در دنیا باعث افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی کارایی مجموعه ها شده است.

مهندس پیمان دادگر ادامه داد: یک مدیر در صورتی می تواند موفق باشد که از آینده جلوتر باشد یعنی گزارش، داده و تحلیل برای مجموعه خود داشته باشد و در این زمینه نرم افزار حرف های زیادی برای گفتن دارد چرا که هوش مصنوعی فراتر از آن است. اطلاعات استخدامی. به سازمان ها کمک می کند.

وی در ادامه اظهار داشت: شرکت هوشمند گیل سیستم با تکیه بر تجربه خود در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات، به طور مستمر در تلاش است تا کیفیت و عملکرد دوربین های مدار بسته و محصولات خود را ارتقا دهد.
وی افزود: این شرکت برای رسیدن به این هدف از فناوری های پیشرفته ای مانند تشخیص چهره، ضبط تصویر با وضوح بالا و فناوری های شبکه استفاده می کند.

مدیرعامل شرکت هوش سیستم گیل با اشاره به اینکه اگر مدیران امروزی به صورت سنتی کار کنند حتی با تمام تجربه ای که دارند کنار گذاشته می شوند، گفت: تلاش می کنیم فناوری را در اختیار مدیران قرار دهیم و صاحبان تجارت. تحویل دهیم، یعنی در واقع در معاونت تجاری سازی برنامه ریزی می کنیم تا خروجی کار مدیران صرفه اقتصادی داشته باشد و بتواند در کشور و استان حرفی برای گفتن داشته باشد.

در این مراسم ۱۴ مجموعه برگزیده مستقر در شهرک صنعتی رشت یا شرکت های ارائه دهنده خدمات فناورانه به واحدهای تولیدی شهرک صنعتی، دو نفر از برگزیدگان جشنواره خوارزمی گیلانی امسال و تعدادی از اساتید برتر دانشگاه فنی و حرفه ای در این مراسم حضور یافتند. استان مورد تجلیل قرار گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا