طلا و ارز

قیمت دلار سال آینده کاهش می‌یابد؟







رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: با اقدامات بانک مرکزی ممکن است نرخ ارز در ماه های ابتدایی سال آینده کاهش یابد.



به گزارش افق میهن، یحیی آل اسحاق رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با تشریح اینکه با نزدیک شدن به نوروز تقاضا برای ارز مسافرتی افزایش می یابد، گفت: در پایان هر سال معمولا تقاضا برای ارز افزایش می یابد. و بخشی از آن برای سفر به خارج از کشور در نظر گرفته شده است.

وی افزود: البته جو روانی و جوهای ایجاد شده نیز بر افزایش قیمت ارز تاثیرگذار است. البته اگر بانک مرکزی با توجه به سابقه چند سال گذشته به این مشکل رسیدگی کند، نوسانات نرخ ارز کمتر می شود.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق تصریح کرد: شرکت هایی که فعالیت خارجی دارند باید تا پایان سال قبوض خود را پرداخت کنند که این امر بر تقاضای ارز نیز تاثیر می گذارد. علاوه بر این، انتظارات مردم نیز ممکن است در این زمان افزایش یابد. اما هر سال در همین بازه زمانی شاهد افزایش نرخ ارز هستیم که غیرمعمول نیست.

وی افزود: بین نرخ ارز و تورم ارتباط وجود دارد و زمانی که تورم بالا می رود، نرخ ارز در نوسان است، اما با وجود اینکه تورم امسال ۳۸.۵ درصد است، نرخ ارز تنها ۲۰ درصد افزایش یافته است. بنابراین اجرای تدابیر بانک مرکزی از افزایش نرخ ارز به اندازه تورم جلوگیری کرد.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به اینکه مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران به نوعی به تقاضای واقعی پاسخ می دهد، تاکید کرد: افزایش نرخ ارز در پایان سال ممکن است به دلیل افزایش نرخ ارز باشد. تقاضا در بازار غیر رسمی؛ زیرا تقاضای واقعی ارز در بستر قانونی پاسخ داده می شود.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا