اخبار اقتصاد ایران

بخش دوم سود سهام عدالت شنبه پیش رو واریز می‌شود

به گفته رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، قسمت دوم سود سهام عدالت روز شنبه هفته آینده واریز می شود.

افق میهن، مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت وگو با فارس در پاسخ به این سوال که با وجود عدم پرداخت کامل سود دو شرکت بزرگ پتروشیمی خلیج فارس و فولاد مبارکه. ، آیا سود سهام عدالت پرداخت می شود؟ وی تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که روز شنبه ۲۶ اسفند سود سهامداران عدالت پرداخت شود.

وی با توجه به اینکه بیشترین سود مربوط به شرکت های بزرگ است، گفت: در مرحله دوم سهم این دو شرکت از کل سود زیاد نیست و به هر حال مابقی سود به سهامداران عدالت پرداخت می شود. در روز شنبه.

شرکت سپرده گذاری مرکزی پیش از این اعلام کرده بود که با وجود رایزنی ها و مکاتبات مکرر، ۹ شرکت همچنان سود سهام عدالت را به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز نکرده اند.

بر اساس این اطلاعیه، شرکت های «صنایع سیمان دشستان، گروه مپنا و انرژی فجر خلیج فارس» برای واریز سود سهام عدالت در مرحله اول و دوم اقدامی انجام نداده اند.

همچنین شرکت های «پارس سوییچ، ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان و صنایع پتروشیمی خلیج فارس» وجوه مرحله دوم خود را به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز نکرده اند.

ضمناً در این اطلاعیه آمده است: چنانچه شرکت های فوق سود صاحبان سهام را در موعد مقرر به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز ننمایند، پرداخت سود مرحله دوم به صورت کامل انجام نمی شود.

سهامداران ۴۹ میلیون نفر هستند که از این تعداد ۳.۷ میلیون نفر در ۱۶ سال گذشته فوت کرده اند و در حال حاضر ورثه آنها ذینفع حقوق صاحبان سهام و سود آن هستند، بنابراین بیش از ۵۰ میلیون نفر ذینفع حقوق صاحبان سهام در کشور وجود دارد و این حقوق بشر باید به موقع پرداخت شود.

سهامداران عدالت از دهک هفتم درآمدی جامعه هستند که قانونگذار این سهام را در قالب نیم تخفیف و نیم اقساط ده ساله به منظور کاهش فاصله طبقاتی و بهره مندی اقشار کم درآمد از ملی اختصاص داد. اقتصاد و عدالت ایجاد کند و اکنون امکان فروش این سهام وجود ندارد و سهامداران به سود سالیانه این سهام نگاه می کنند در حالی که برخی شرکت های سرمایه گذاری به بهانه های واهی حقوق سهامداران را به گروگان گرفته اند از جمله. مطالبات شرکت های دولتی

بر اساس قانون، مدیران عامل شرکت های سرمایه دار موظفند سود سهامداران را ظرف مدت ۸ ماه پس از تشکیل مجمع عمومی به ذینفعان پرداخت کنند و طبق موازین شرعی، این سود حق تصمیم گیرندگان است. شرکت های سرمایه دار و باید به موقع پرداخت شود. .

سال گذشته یکی از شرکت های بزرگ سرمایه گذاری سود سهامداران عدالت را پرداخت نکرد و اکنون با طرح شکایت از مدیران آن شرکت باید پاسخگوی قانون باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا