اخبار بورس

سود سهام عدالت کی واریز می شود؟

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامبخش اول سود سهام از آذر ماه سال جاری پرداخت شد و بخش دوم نیز مانند سال گذشته باقی ماند. اکنون رئیس سازمان بورس زمان دقیق واریز مرحله دوم را دارد مشارکت اعلام کرد

پنجشنبه ۲۴ اسفند سود سهامداران واریز می شود

مجید عشقی در گفت و گو با مجلس سنا، تشریح شد که بر اساس مصوبه شورای عالی بورس و اوراق بهادار، سود سهام شرکت های دارای سرمایه در رابطه با سال مالی منتهی به ۸ اسفند ۱۳۰۱ به حساب این سازمان واریز می شود. وی افزود: حساب های سهامدار در دو مرحله انجام شد. پرداخت سود سهامداران مستقیم و غیرمستقیم سهام عدالت از روز پنجشنبه آغاز و ۴۸ ساعت به طول می انجامد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: شرکت سپرده گذاری مرکزی روز چهارشنبه اطلاعات سهامداران را به بانک های عامل ارائه کرد، بنابراین فرآیند واریز سود از امروز عملیاتی است.

کدام شرکت ها سود سهام عدالت را پرداخت نکرده اند؟

عشقی تصریح کرد: متاسفانه با وجود پیگیری های سازمان بورس، ۸ شرکت سود سهام خود را به حساب سپرده گذاری مرکزی واریز نکردند که این سازمان اقدامات قانونی لازم را برای اخذ سهام سهامداران انجام خواهد داد تا پس از در دسترس قرار گرفتن وجوه توسط شرکت های سرمایه گذاری، مابقی سهام به حساب سهامداران واریز شود.

چه مقدار سود سهام پرداخت می شود؟

وی با بیان اینکه میزان سود پرداختی بسته به حجم پرتفوی سهام هر سهامدار متفاوت خواهد بود، گفت: صاحبان سبد سهام با ۴۹۲ هزار تومان ۴۴۶ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومان ۴۸۲ هزار تومان و سبد سهام با یک میلیون تومان ۹۰۶ هزار تومان دریافت می کنند.

پرداخت اولین مرحله سود سهام از صبح زود ۲۳ انجام می شود آذر با هزینه ۴۵ میلیون سهامدار شروع شد. در این زمان صاحبان سبد سهام ۴۹۲ هزار تومانی ۶۸۱ هزار تومان، مبلغ ۵۳۲ هزار تومانی ۷۳۶ هزار تومان و پرتفوی یک میلیون تومانی یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان دریافت کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا