فرهنگ و هنر

آغاز معاملات ثانویه بازار نوآفرین در سال ۱۴۰۳

مدیرعامل فرابورس در گفتگوی نوروزی اعلام کرد;

مدیرعامل فرابورس با اشاره به آغاز معاملات ثانویه بازار نوآوری در سال ۱۴۰۳ اعلام کرد: در حوزه تامین مالی پروژه های کوچک و متوسط، ۲۶۲ پروژه از طریق تامین مالی جمعی تامین مالی شد که با رشد بیش از ۳۲۵ درصدی نسبت به سال ۹۴ همراه بود. ۱۴۰۱.


افق میهنی –

محمدعلی شیرازی، مدیرعامل فرابورس در گفت و گوی نوروزی با سنا به بررسی مهم ترین عناوین عملکردی فرابورس در سال ۱۴۰۲ و برنامه های این بورس برای سال آینده پرداخت.

وی با بیان اینکه افتتاح بازار اجماع و بازار نوآورانه پذیرش شرکت های دانش بنیان و متوسط ​​در سال ۱۴۰۲ ایجاد شد، گفت: در سال ۱۴۰۲ در هیئت دانش بنیان ۵ شرکت و ۲ شرکت پذیرفته شدند. در تابلوی رشد نوآورانه بازار پذیرفته شد و آغاز معاملات ثانویه این بازار یکی از مهمترین برنامه های فرابورس در سال آینده خواهد بود.

شیرازی با تاکید بر اینکه «توسعه بازار آپشن» یکی از برنامه های اصلی بورس برای سال ۱۴۰۳ است، گفت: با توجه به توسعه سرمایه گذاری جمعی و اعطای مجوز به بسترهای جدید، عملیاتی شدن رویه های اجرایی نظارت و بازرسی. از پلتفرم ها نیز دستور کار فرابورس است.

مدیرعامل صرافی فرا از راه اندازی «تامین مالی جمعی ارزی» به عنوان ابزاری جدید در بورس فرا در سال آینده خبر داد و گفت: همچنین توسعه بازار آتی اوراق بدهی» به عنوان ابزاری برای پوشش ریسک اسلامی. اوراق قرضه مالی و طراحی مجدد صندوق های سرمایه گذاری FOF. صندوق)، از دیگر برنامه های برنامه ریزی شده فرابورس در سال آینده خواهد بود.

وی با بیان اینکه FRA در سال گذشته دستاوردهای مهمی را به همراه داشت، به پذیرش ۳۵ شرکت و سه شرکت پروژه ای اشاره کرد و افزود: همچنین از اولین صندوق صنعت داروسازی و اولین صندوق صنعت بیمه در FRA رونمایی شد.

به گفته شیرازی، در سال گذشته ۲۶ عرضه شامل ۱۶ عرضه اولیه و ۱۰ افتتاحیه توکن در بازارهای فرابورس انجام شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۳۰ درصدی داشته است.

مدیرعامل بورس فرا همچنین از ثبت ۲۹ عرضه این نماد در بازارهای اول و دوم بورس فرا در سال ۱۴۰۲ خبر داد و به سنا گفت: به این ترتیب شاهد افزایش ۸۰ درصدی عرضه نماد در این دو هستیم. بازارها نسبت به سال قبل

به گفته وی، ۷ کارگزار در سال جدید ۱۴۰۲ به عضویت دومین بورس رسمی درآمدند.

شیرازی در ادامه از صدور مجوز برای ۸ بستر تامین مالی جمعی در سال ۱۴۰۲ خبر داد و به مجلس سنا اعلام کرد: از دیگر دستاوردهای مهم OSE در زمینه تامین مالی پروژه های کوچک و متوسط، تامین مالی ۲۶۲ پروژه در قالب تامین مالی جمعی به ارزش ۲۹۰۵ است. میلیارد تومان این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۲۵ درصد رشد را به ثبت رسانده است.

مدیرعامل فرابورس در این خصوص افزود: همچنین تعداد پروژه های تامین شده در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل ۱۴۲ درصد افزایش داشته است. سنا



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا