ورزشی

شگفتی بزرگ فوتبال آسیا به دست افغانستان

تیم ملی هند امروز در چهارمین دوره مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ و جام ملت های آسیا ۲۰۲۷ میزبان افغانستان بود و در این دیدار با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد.

در نیمه اول این دیدار که در ورزشگاه ایندیرا گاندی برگزار شد، هند در دقیقه ۳۸ با گل سونیل چهتری از روی نقطه پنالتی از حریف خود پیش افتاد تا نیمه اول با برتری یک گل به پایان برسد. هند.

در نیمه دوم، رحمت اکبری در دقیقه ۷۰ بازی را برای افغانستان به تساوی کشاند و سپس شریف محمد دو دقیقه مانده به پایان از روی نقطه پنالتی گل برتری را به ثمر رساند.

نکته جالب در این دیدار خشونت بیش از حد هندی ها بود که منجر به اعلام پنالتی به نفع افغانستان و پیروزی تیم میهمان در این دیدار شد. در این دیدار پر رقابت، بازیکنان هند ۵ کارت زرد و بازیکنان افغانستان دو کارت زرد دریافت کردند.

افغانستان و هند دو کشوری هستند که روابط چندان خوبی با یکدیگر ندارند و این پیروزی برای افغان ها اهمیتی دو چندان دارد و یکی از مهم ترین پیروزی های تاریخ فوتبال این کشور به شمار می رود.

تیم ملی افغانستان با این پیروزی امتیاز خود را به چهار امتیاز رساند و با اختلاف کمتر نسبت به هند در رده سوم جدول گروه A قرار گرفت.

در دیگر دیدار این گروه، تیم ملی قطر با ۹ امتیاز از سه پیروزی متوالی در صدر گروه قرار دارد و امروز به مصاف تیم ملی کویت می رود که با سه امتیاز در انتهای جدول رده بندی قرار دارد. .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا