اخبار اقتصاد ایران

چرا سکه ۷ میلیون تومان گران شد؟ رشد قیمت‌ها تا کجا ادامه دارد؟

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تاکید کرد: توصیه من این است که مردم سعی کنند در این شرایط وارد بازارها نشوند و زمانی که قیمت ها به ثبات نسبی رسید و بازار آرام شد خرید و فروش کنند.

افق میهن افزایش قیمت طلا و سکه در بازار عجیب شده است. اگرچه روند قیمت طلا در بازار جهانی جهشی بوده است، اما آنطور که فعالان بازار می گویند، نرخ رشد قیمت طلا و سکه در مقایسه با رشد اونس طلا طبیعی نیست.

گزارش ها حاکی از آن است که در حال حاضر سکه امامی در ابتدای راهرو ۴۶ میلیون تومان است و طلا نیز بیش از ۳ میلیون و ۶۳۱ هزار تومان قیمت گذاری شده است. این در حالی است که در ابتدای معاملات سال جدید، هر قطعه سکه امامی ۳۸ میلیون و ۸۰۶ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود ۳ میلیون و ۳۵۳ هزار تومان قیمت داشت و این قیمت ها تقریباً افزایش یافت. تا روز دهم فروردین ماه نیز قابل مشاهده بود. اما در سه روز گذشته بازار طلا و سکه با رشد عجیب قیمت مواجه شده است. به طوری که سکه از ۷ میلیون تومان گران شده و طلا نزدیک به ۳۰۰ هزار تومان است.

رشد قیمت تا کجا ادامه خواهد داشت؟

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر در گفت وگو با خبرگزاری خبرآنلاین، درباره دلایل افزایش قیمت ها و ادامه افزایش قیمت طلا و سکه تا کجا؟ می گوید: دوباره شاهد افزایش قیمت دلار بودیم. همزمان، قیمت جهانی طلا نیز رشد کرد. بر این اساس، نوسانات و افزایش قیمت ارز و اونس طلا و همچنین بحران های خبری و سیاسی در خاورمیانه، بازار را تحت تاثیر قرار داده و باعث افزایش قیمت ها در بازار طلا و سکه شده است.

وی می افزاید: اما نکته اینجاست که نرخ افزایش قیمت دور از انتظار بوده و ممکن است به صورت حباب و تخلیه باشد. در حال حاضر بازار تلاشی برای افزایش قیمت ندارد و بازار بسیار ملتهب است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه خرید و فروش تغییری نکرده است، بیان می کند: معتقدم قیمت هایی که امروز در خصوص طلا و سکه مشاهده می شود کذب است و توصیه می کنیم مردم تا ثبات نسبی قیمت ها خرید را ترک کنند. .

بذرافشان تصریح می کند: بازاری که در حال حاضر ملتهب و افزایش قیمت است ممکن است با یک خبر سیاسی اقتصادی یا با کاهش قیمت ارز و کاهش اونس جهانی طلا سقوط کند.

وی ادامه می دهد: در نهایت افزایش شدید قیمت اونس طلا در جهان و در عین حال نوسانات قیمت ارز و همچنین اخبار سیاسی و اقتصادی جهان در روزهای گذشته باعث شد افزایش قیمت طلا و سکه در بازار ایران بیش از یک اونس باشد. دنیا طلاست

رئیس اتحادیه طلا و جواهر می افزاید: بر این اساس معتقدم این افزایش قیمت ها ممکن است موقتی باشد و با یک خبر التهاب برطرف شود و قیمت ها کاهش یابد.

برای خرید بهتر است دست نگه دارید

بذرافشان در پاسخ به این سوال که معتقدید در شرایط فعلی بهتر است مردم خرید نکنند و دستشان را بگیرند، می گوید: توصیه من این است که مردم وارد بازارهای التهابی نشوند و زمانی که بازار ثبات نسبی دارد اقدام به خرید کنند. خرید کنید.

وی تصریح می کند: بازار طلا و سکه همچنان نیمه تعطیل است و به طور رسمی فعالیت خود را آغاز نکرده است، البته از ابتدای سال شاهد افزایش قیمت سکه حدود ۷ میلیون تومان هستیم. هر گرم طلای ۱۸ عیار بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان گران شده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر ادامه می دهد: این افزایش قیمت ها چندان با رشد قیمت اونس جهانی همخوانی ندارد و افزایش قیمت ها بیشتر از اونس طلا بوده است.

بذرافشان خاطرنشان می کند: این یک التهاب و حاشیه خواهد بود که ممکن است با یک خبر قیمت ها را کاهش دهد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در پاسخ به این سوال خبرآنلاین که آیا در حال حاضر خرید و فروش در بازار وجود دارد؟ وی می گوید: به دلیل اینکه بازار به تازگی شروع به فعالیت کرده است، تعدادی از اصناف فعال هستند اما برخی همچنان در رفت و آمد هستند و بازار به صورت رسمی فعال نیست.

بذرافشان با بیان اینکه ۸۰ درصد اصناف در حوزه صنعت طلا دایر هستند و مابقی همچنان در میان رفت و آمد هستند، می افزاید: به طور کلی قیمت هایی که در حال حاضر در بازار مشاهده می شود ناشی از التهاب است و توصیه من این است که مردم تلاش می کنند در این شرایط وقتی قیمت ها به ثبات نسبی رسید و بازار آرام شد، وارد بازار نشوید و خرید و فروش کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا