فرهنگ و هنر

پیش بینی بورس در هفته پایانی فروردین ماه ۱۴۰۳

در این خبر توضیحاتی درباره پیش بینی بازار سهام در هفته پایانی آمده است فروردین ماه ۱۴۰۳ پرداخت شده است.


افق میهنی –

در هفته ای که گذشت بورس راکد بود و شرایط چندان مساعدی را پشت سر نگذاشت. ماهیت معاملات روز سه شنبه به عنوان آخرین روز معاملاتی هفته حاکی از آن است که در هفته پایانی فروردین، سری کم رونق بازار سهام ادامه خواهد داشت.

دومین هفته معاملاتی بورس فروردین ماه در حالی سپری شد که در روزهای معاملاتی این هفته ۰.۴۷ درصد معادل ۱۰۶۸۳ واحد نسبت به ارتفاع شاخص کل کاهش یافت. طی این افت، شاخص کل از سطح دو میلیون و ۲۶۱ هزار واحد به دو میلیون و ۲۵۰ هزار واحد رسیده است.

جریان معاملات در نمادهای بازارهای کوچک و متوسط ​​در این هفته نیز منجر به افت شاخص هم وزن شد. به این ترتیب این نماگر با افت ۱.۴۱ درصدی از محدوده ۷۷۰ هزار واحدی به ۷۵۹ هزار واحد رسیده است.

سایه تشدید تنش ها بر بازار سرمایه همچنان ادامه دارد

پیام الیاس کردی کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار تجارت نیوز ضمن بررسی شرایط کنونی بازار اظهار داشت: با توجه به تنش های پیش آمده در خاورمیانه، انتظار نمی رفت بازار سرمایه عملکرد قابل توجهی در بازار داشته باشد. هفته گذشته. “

وی افزود: لازم به ذکر است که هفته آسیب دیده ای را پیش رو داشتیم و چهارشنبه مانند یکشنبه و دوشنبه هفته گذشته تعطیل بود و معمولا در این هفته ها بازارها شکل نمی گیرد.

حجم و ارزش معاملات خرده فروشی همچنان پایین است

الیاس کردی تصریح کرد: بسیاری از فعالان بازار بر این باورند که بازار سرمایه از ۲۵ فروردین ماه حرکت اصلی خود را از سال ۱۴۰۳ آغاز می کند و در حال حاضر اهمیت، ارزش و حجم معاملات آن در سطوحی که در نظر گرفته شده است، دیده نمی شود. سیر معاملات

وی بیان کرد: همین عامل در بازار سرمایه نیز مشهود است و ارزش معاملات بسیار پایین بوده است و در حال حاضر شرایط مساعدی برای بازار وجود ندارد.

پیش بینی بازار سهام در هفته پایانی فروردین ۱۴۰۳

الیاس کردی در خصوص پیش بینی بازار سهام در هفته آینده گفت: همانطور که قبلاً گفته شد، روز ۲۵ فرودین روز مهمی است، ممکن است هفته آینده جایی باشد که صعود یا ریزش اصلی بورس از آن زمان شروع شود، همچنین در آینده هفته بعد از مدت ها یک هفته عالی خواهد بود.»

این کارشناس بازار سرمایه گفت: اما به نظر من با توجه به حل نشدن موضوع تنش در خاورمیانه، بحث نرخ سود و افزایش قیمت دلار که ناشی از تنش های سیاسی است، به نظر نمی رسد. که هر اتفاق خاصی در بازار رخ خواهد داد.»

وی ادامه داد: در خصوص پیش بینی بازار سهام در هفته آینده می توان گفت هفته ای با حجم کم و معاملات کم حاشیه و متعادل در انتظار تالار شیشه ای است که احتمالا جریان معاملات بورس مثبت خواهد بود. برای دو تا سه روز و دو روز منفی است. «بر اساس ماهیت معاملات روز سه‌شنبه، انتظار می‌رود هفته پیش‌رو مانند هر هفته دیگری باشد که در نیمه اول هفته به هر جهتی که باشد، در نیمه دوم باز خواهد گشت. “



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا