اخبار اقتصاد ایران

در صنایع غذایی و شیرینی ظرفیت مطلوبی در گیلان وجود دارد | فعالیت بیش از ۷۰ واحد صنعتی سلولزی در گیلان

مدیرکل سمت گیلان در دیدار با معاون بین الملل وزارت بازرگانی آستاراخان روسیه:

مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان گیلان در ادامه سفر خود به روسیه؛ وی در نشست میز تجارت ایران و روسیه که در استان آستاراخان برگزار شد، گفت: گیلان قطب صنعت سلولزی و غذایی ایران است.

افق میهن، تیمور پورحیدری در دیدار با معاون بین الملل بازرگانی روسیه و جمعی از تجار آستاراخان و ایران به تشریح ظرفیت های صنعتی و صادراتی گیلان پرداخت. وجود کارخانجات توانمند کیک و کلوچه به عنوان یک قطب در صنایع غذایی و سلولزی شناخته می شود.

وی با اعلام آمادگی کامل برای توسعه مبادلات تجاری و رفع نیازهای دو کشور، گفت: تعاملات دوستانه دو کشور به ویژه آستاراخان می تواند باعث افزایش روابط تجاری و تسهیل روند فعالیت های بین آنها شود.

پورحیدری با بیان اینکه در روسیه توانمندی های اقتصادی خوبی وجود دارد، تصریح کرد: با وجود این پتانسیل ها، صنایع ما علاقه مند به بهره برداری و استفاده از آن هستند.

وی در ادامه سخنان خود به وجود کارخانه های فولادسازی توانمند در گیلان اشاره کرد و تصریح کرد: ۱۱ کارخانه تولید کننده مقاطع و پروفیل های مختلف فولادی با ظرفیت تولید بالا و کیفیت صادراتی مناسب در گیلان مشغول به فعالیت هستند.

متولی تولید و تجارت گیلان با بیان اینکه توسعه ارتباط تجار کشورمان با روسیه بسیار ارزشمند است، خاطرنشان کرد: اساسا هدف از حضور این تیم تجاری و اقتصادی به هیچ عنوان سرگرمی نیست، بلکه ایجاد ارتباط موثر و تسهیل امور تجاری و روابط فعالان این حوزه با کشور روسیه. ما به دنبال دستیابی به نتایج عملیاتی هستیم.

مدیرکل سمت گیلان با تاکید بر ظرفیت های صادراتی حوزه صنعت گیلان گفت: برخی از صنایع دانش بنیان گیلان محصولات خود را به بیش از ۶۰ کشور جهان صادر می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا