ورزشی

قطع همکاری «پوما» و فدراسیون فوتبال اسرائیل

تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و شهادت نزدیک به ۱۸ هزار نفر که بیشتر آنها کودک و زن هستند، نفرت و انزجار را نسبت به این رژیم تشدید کرده است.

کمپین تحریم کالاها و شرکت های اسرائیلی که با رژیم صهیونیستی همکاری می کنند از جمله واکنش هایی است که با ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در حال گسترش است.

با توجه به راه اندازی چنین کمپینی، امروز شرکت آلمانی پوما که سومین برند پوشاک ورزشی در جهان پس از نایک و آدیداس است، از پایان همکاری با تیم فوتبال صهیونیستی از سال ۲۰۲۴ خبر داد و اعلام کرد که قرارداد این شرکت با اسرائیلی تیم فوتبال تمدید نخواهد شد.

اما سخنگوی پوما مدعی است که این اقدام از سال گذشته برنامه ریزی شده است و ربطی به درخواست فعالان برای تحریم اسرائیل در بحبوحه جنگ غزه ندارد!

سخنگوی پوما در بیانیه ای که به رویترز فرستاده است، گفت که قرارداد این شرکت با اسرائیل در سال ۲۰۲۴ به پایان می رسد و تمدید نخواهد شد.

او همچنین گفت که پوما به زودی با چند تیم ملی جدید به عنوان بخشی از استراتژی “کمتر-بزرگتر-بهتر” قرارداد امضا خواهد کرد.

پوما مدت هاست که با درخواست های گسترده ای برای تحریم رژیم صهیونیستی مواجه بوده و به دلیل حمایت از شهرک سازی رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی محکوم شده است. پوما این اتهام را رد کرده و اعلام کرده است که تنها اسپانسر تیم فوتبال این رژیم است.

با این حال، کمپین حامی فلسطین BDS در کانال X (توئیتر سابق) اعلام کرد که تصمیم پوما برای پایان دادن به این همکاری پاسخی مستقیم به فراخوان‌های تحریم بود و تاکید کرد: ما [پوما] ما او را مجبور کرده ایم که حمایت خود از فوتبال اسرائیل را پس بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا