بانک و بیمه

تامین ارز صنایع، دارو و کالاهای اساسی از مرز ۱.۹ میلیارد دلار گذشت

به گزارش افق میهن، علی سعیدی در ادامه گزارشات روزانه عرضه ارز و معاملات طلای مرکز مبادلات طلای ایران، با اعلام اینکه هفدهمین جلسه حراج حضوری شمش طلا امروز امروز برگزار شد، اظهار داشت: امروز هفدهمین جلسه حراج حضوری شمش طلا برگزار شد. در این حراج، ۲۹۰ قطعه شمش طلا عرضه شد که به گفته صادرکنندگان، ۱۲۴ کیلوگرم شمش طلا در قطعات یک کیلوگرمی به ارزش ۹۹۵ در هزار معامله شد و میانگین قیمت هر قطعه شمش طلا ۴ دلار بود. میلیارد ۷۴۸ میلیون تومان.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر حراج شمش و سکه طلا، عرضه ارز قوی در مرکز مبادلات ارزی ایران ادامه دارد، اظهار کرد: از ابتدای سال تا پایان سال ۲۵ فروردین در این ماه ما شاهد تحویل ۳۶۷ میلیون دلار در خدمات ضروری و کشاورزی بودیم. گندم، دانه های روغنی و نهاده های دامی بیشترین ارز را در این گروه تشکیل می دهند.

مدیرعامل مرکز مبادلات طلا و ارز ایران افزود: عرضه ارز به گروه دارو و تجهیزات پزشکی بالغ بر ۵۹ میلیون دلار بوده و دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی عمده اقلام ارزی این گروه بوده است.

سعیدی با بیان اینکه در مجموع یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون دلار ارز صنعتی تامین شد، تصریح کرد: عرضه ارز صنعتی به دو صورت جزئی و توافقی بوده است. صنایع حمل و نقل و خودرو به ترتیب ۲۷۸ و ۱۴۶ میلیون دلار ارز اسمی و ارز توافقی دریافت کردند.

وی ادامه داد: همچنین تامین ارز برای «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک»، «صنایع معدنی»، «ماشین آلات و تجهیزات تولیدی» و «نساجی» به ترتیب ۹۰، ۶۸، ۴۸ و ۸۸ میلیون دلار تعیین شد. این گروه های صنعتی نیز به ترتیب ۲۳، ۸۷، ۶۷ و یک میلیون دلار مبادلات ارزی یا واردات در ازای صادرات دریافت کردند. علاوه بر این گروه ها ۴۶۸ میلیون دلار ارز و ۸۸ میلیون دلار ارز به سایر صنایع اختصاص یافت.

مدیرعامل مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران از برگزاری نخستین حراج سکه طلای مرکز مبادلات ایران فردا بیست و هفتم خبر داد. فروردین وی گفت: این حراج دهمین حراج سکه طلا مرکز مبادلات ایران است و از طریق سامانه معاملاتی این مرکز به نشانی market.ice.ir به صورت غیر حضوری برگزار می شود. موضوع حراج دهم کلیه سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب در سال ۱۳۸۵ توسط بانک مرکزی و بدون بسته بندی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا