ترندهای روز

ناسا تأیید کرد: زباله‌ فضایی سقف خانه‌ای در ایالات‌متحده را سوراخ کرده است

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

حدود دو هفته پیش یک استوانه فلزی به وزن حدود یک کیلوگرم سقف خانه ای در آمریکا را سوراخ کرد. به نظر می رسد این قطعه فلزی زباله های فضایی از یک پالت باتری رها شده در سال ۲۰۲۱ باشد. ناسا از همان روز تحقیقات روی این قطعه را آغاز کرد. اکنون این سازمان تأیید کرده است که سقف آن خانه در ایالات متحده واقعاً توسط زباله های فضایی سوراخ شده است.

زباله‌های فضایی مربوط به پالت باتری که مجموعاً ۲.۶ تن وزن داشتند، در ۸ مارس ۲۰۲۴ (۱۸ مارس ۱۴۰۲) به طور غیرقابل کنترلی وارد جو شدند. در سال ۲۰۲۱، ۹ باتری مصرف شده از ایستگاه فضایی بین المللی رها شد. از آن زمان، این آشغال به اندازه یک ماشین اسپورت به آرامی به سمت زمین می افتد. انتظار می رفت این زباله ها به طور کامل در جو بسوزد، اما بخش کوچکی از آن در نهایت به زمین رسید.

بسیاری از زباله های فضایی قبل از رسیدن به سطح زمین از بین می روند. برخی از این زباله های فضایی بقایای ماهواره ها و فضاپیماهای از کار افتاده هستند.

ناسا تایید کرده است که این جسم فلزی زباله های فضایی است

صاحب خانه که قطعه فلزی سقف خانه اش را سوراخ کرده بود، بقایای شی مربوطه را به مسئولان ناسا تحویل داد. سخنگوی ناسا همچنین اعلام کرد که ناسا این قطعه را با همکاری صاحب خانه جمع آوری کرده است. ناسا این قطعه را در مرکز فضایی کندی در فلوریدا بررسی کرد.

آژانس های فضایی به طور منظم بیش از ۳۰۰۰۰ قطعه بزرگ زباله را در فضا بررسی می کنند. با این حال، زباله های فضایی به همین جا ختم نمی شوند و زباله های کوچک تری در فضا وجود دارند. در سال های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲، زباله های موشک اسپیس ایکس به مزرعه ای در واشنگتن برخورد کرد.

محققان روش های مختلفی را برای پاکسازی مدار زمین پیشنهاد کرده اند. جمع آوری زباله های فضایی موضوع مهمی است که نباید نادیده گرفته شود.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا