اقتصاد جهان

اپل جایگاه جهانی خود را به رقیب آسیایی واگذار کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری افق میهن ، بر اساس اطلاعات اولیه منتشر شده در روز یکشنبه توسط International Data Corporation (IDC)، سامسونگ بار دیگر از اپل پیشی گرفته و به تولیدکننده برتر گوشی های هوشمند در جهان تبدیل شده است.

این غول فناوری کره جنوبی سال گذشته رتبه اول را به رقیب آمریکایی خود از دست داد.

داده های شرکت بین المللی داده نشان می دهد که فروش گوشی های هوشمند اپل در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است که دلیل آن افزایش رقابت از سوی سازندگان آسیایی است.

طبق گزارش IDC، اپل در ماه های ژانویه و مارس امسال ۵۰.۱ میلیون دستگاه آیفون فروخت، در حالی که در مدت مشابه سال ۲۰۲۳، ۵۵.۴ میلیون دستگاه فروخته بود.

به گفته این شرکت، اگرچه رشد درآمد سامسونگ ۰.۷ درصد کاهش یافته است، اما به نظر می رسد این شرکت به طور کلی در موقعیت بهتری نسبت به همتایان خود یا اپل در سه ماهه اخیر قرار دارد.

سهم سامسونگ از بازار گوشی های هوشمند در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به ۲۰.۸ درصد رسید، در حالی که سهم اپل ۱۷.۳ درصد بود.

به گفته این شرکت تحقیقاتی بازار، برندهای چینی شیائومی، ترنسسن و اوپو در حال تعقیب سامسونگ و اپل برای تبدیل شدن به پنج سازنده برتر گوشی های هوشمند هستند.

دیتا اینترنشنال همچنین اعلام کرد که فروش کلی گوشی های هوشمند در جهان در سه ماهه اول ۷.۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

کاهش فروش اپل پس از عملکرد قوی در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ رخ می دهد، زمانی که این شرکت با پشت سر گذاشتن سامسونگ به عنوان برترین سازنده تلفن در جهان، به سلطه ۱۲ ساله غول فناوری کره جنوبی پایان داد.

با این حال، کاهش فروش اپل در سال جاری به چالش هایی در بازارهای کلیدی، به ویژه چین نسبت داده شده است.

برخی از شرکت ها و سازمان های دولتی در چین استفاده کارمندان از دستگاه های اپل را برای مقابله با محدودیت های دولت ایالات متحده بر برنامه های چینی محدود کرده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا