اخبار اقتصاد ایران

وزارت ارتباطات به اخراج اعضای انجمن صنفی مخابرات گیلان ورود کند

از ابتدای سال ۱۴۰۳ اعضای اصلی اتحادیه کارگری نیروهای شرکت مخابرات گیلان با وجود داشتن قرارداد کتبی از ورود به محل کار منع شدند و شرکت مخابرات نیز از تمدید و ارائه قرارداد به رئیس خودداری کرد. هیئت مدیره اتحادیه کارگران مخابرات گیلان.

افق میهن، جمعی از پرسنل شرکت مخابرات استان گیلان در تماس با ایلنا و اعتراض به اخراج و محرومیت فعالان صنفی مخابرات این استان گفتند: رویکرد و رفتار اخیر مدیران مخابرات باعث شده که منطقه گیلان شرکت مخابرات روزهای حساسی را سپری کند. آهسته. تدریجی

من باید بگویم؛ از ابتدای سال ۱۴۰۳ اعضای اصلی اتحادیه کارگری نیروهای شرکت مخابرات گیلان با وجود داشتن قرارداد کتبی از ورود به محل کار منع شدند و شرکت مخابرات نیز از تمدید و ارائه قرارداد به رئیس خودداری کرد. هیئت مدیره اتحادیه کارگران مخابرات گیلان.

در واکنش به رویکرد مخابرات که البته مختص استان گیلان نیست، تشکل های صنفی شرکت های مخابراتی در چند استان با ارسال نامه ای به احمد وحیدی وزیر کشور ضمن اعتراض به این گونه تصمیمات و آسیب رساندن به تشکل صنفی، اعتراض کردند. فعالیت ها، درخواست پیگیری موضوع قبل از فرم اعتراضاتی بوده است.

کارگران شرکت مخابرات در سالهای اخیر توانستند در بیش از ۱۰ استان اتحادیه صنفی ایجاد کنند و به گفته خودشان این اقدام روند رو به رشد و موفقیت آمیزی بود و با مکاتبه و پیگیری بسیاری از مشکلات موفق شدند. مشورت با مقامات ذیصلاح

کارگران می گویند: از آنجایی که مخابرات با موج شکایات گسترده در مراجع حل اختلاف کشور و دیوان عدالت اداری مواجه شده است، تشکل های کارگری و فعالان صنفی را هدف قرار داده است.

به گفته آنها اتحادیه صنفی بخش خصوصی مخابرات گیلان در دو سال گذشته موفق شده ده ها میلیارد تومان از بدهی شرکت مخابرات به تامین اجتماعی بابت نبود بیمه کارگران وصول کند. همچنین در سال های اخیر فعالان صنفی مخابرات گیلان با اقدامات قضایی در حوزه روابط کار و طرح طبقه بندی مشاغل توانستند گام بلندی در جهت اصلاح قراردادها بردارند.

کارگران می گویند: کنار گذاشتن افراد با بیش از دو دهه سابقه کار و مدارک تحصیلی بالا نه تنها تشکل های کارگری را تضعیف می کند، بلکه یک جریان کاملا یک طرفه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جو ایجاد می کند. از خواسته ها

چندی پیش رئیس مخابرات گیلان در گفت و گو با یکی از خبرگزاری ها این اخراج ها را تکذیب کرد و به غیبت چند کارگر در محل کار به دلیل روند تغییر پیمانکار و ممانعت از عقد قرارداد اشاره کرد! این در حالی است که کارگران ضمن غیرواقعی خواندن اظهارات رئیس مخابرات گیلان، با ارائه مستنداتی اعلام کردند که مخابرات طی نامه ای محرمانه به پیمانکار اعلام کرده که نیازی به قرارداد کارگران نیست و تمدید نشده است.

همانطور که مشخص است موضوع اخراج فعالان صنفی مخابرات گیلان در دستور کار شورای تامین استانداری گیلان قرار دارد. کارگران خواستار ورود وزارت ارتباطات به این رویه مخابراتی در اخراج اعضای صنفی هستند.

لازم به ذکر است که از زمان خصوصی سازی شرکت مخابرات، اجرای قوانین کار به ویژه در بخش پیمانکاری و همچنین نبود امنیت شغلی همواره بحث برانگیز بوده و بارها این موضوع در سامانه مطرح شده است. وزارت کار، دیوان عدالت اداری و مراجع قضایی. نیروها می گویند: علیرغم کار مستمر و ماهیت خدمات رسانی شرکت مخابرات، نبود امنیت شغلی و پایین بودن دستمزدها از چالش های عمده در حوزه نیروی انسانی این شرکت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا